Podle nejnovější analýzy Českého statistického úřadu (ČSÚ) je většina českých podniků s deseti a více zaměstnanci připojena k internetu a provozuje webové stránky, přičemž třetina z nich disponuje také účtem na sociálních sítích.
Na začátku roku 2017 bylo k internetu připojených 98 % podniků ve sledované kategorii a 83 % podniků mělo své webové stránky. Jejich podíl se od začátku tisíciletí více než zdvojnásobil. V roce 2000 mělo svůj web jen 40 % tuzemských firem.
Přestože většina firem má připojení k internetu, ne všichni zaměstnanci s internetem nebo počítačem pracují. S počítačem v podnicích pracuje přibližně polovina zaměstnanců a tento ukazatel se výrazně nezměnil už deset let.
Podprůměr v digitalizaci pracovní síly...
Podíl zaměstnanců, kteří mají z pracovního počítače přístup na internet, letos poprvé překročil hranici 40 %. Ve srovnání s ostatními unijními zeměmi je to však jeden z nejnižších podílů zaměstnanců, kteří jsou v práci na síti.
To však podle ČSÚ nemusí znamenat, že české podniky používání internetu svým zaměstnancům neumožňují nebo zakazují. Svůj vliv zde do značné míry může mít struktura tuzemského hospodářství s relativně vysokým zastoupením zpracovatelského průmyslu.
... a podprůměr v sociálních sítích
Webové stránky však nejsou jediným kanálem, který podniky pro svou prezentaci na internetu využívají. Boom v současné době zažívají sociální sítě, na kterých podle ČSÚ fungují hlavně cestovní agentury a nebo podniky působící v oblasti poskytování médií a ubytování.
Jakkoliv však od roku 2013 došlo k nárůstu počtu firem aktivně využívajících sociální sítě z 15 % na 34 %, Česká republika podle ČSÚ stále patří mezi státy EU s nejnižším podílem podniků využívajících tento způsob komunikace.
Když už jsme u toho... ChannelWorld patří mezi zmíněnou třetinu a s radostí komunikuje prostřednictvím sociálních sítí. Sledovat nás můžete na Facebooku i na Twitteru.
Zdroj: ČSÚ