Podle zprávy Českého statistického úřadu tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) po očištění o sezónní vlivy a pracovní dny v lednu reálně meziměsíčně stagnovaly a meziročně očištěné pouze o pracovní dny klesly o 0,5 %.
V podrobnějším členění vykázaly růst všechny hlavní sortimentní skupiny nepotravinářského zboží. Nejvíce vzrostl prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 9,1 %).
Významný růst vykázal prodej počítačového a komunikačního zařízení (o 8,7 %), textilu a obuvi (o 7,5 %), výrobků pro kulturu a rekreaci (o 5,6 %), výrobků pro domácnost (o 1,8 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 1,5 %) a v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží (o 1,1 %).
Ceny v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením však zaznamenaly v lednu největší propad. I přes cenový pokles však očividně ceny neuspokojí místní požadavky.
Podle průzkumu IBRS (International Business & Research Services) na vzorku 1 000 respondentů Češi jezdív průměru třikrát za rok nakupovat do zahraničí. Elektroniku tam pak pořizuje téměř polovina z nich (47 %) z toho převažují nákupy mužů (59 %) nad nákupy žen (34 %).
ĆSÚ: Tržby v maloobchodě (leden 2012)
Zdroj: ČSÚ, Eurostat
Podle údajů zveřejněných Eurostatem se v lednu 2012 sezónně očištěné tržby v maloobchodě (CZ‑NACE 47) v EU 27 zvýšily reálně meziměsíčně o 0,4 %, meziročně po očištění o pracovní dny vzrostly o 0,7 %.
Zdroj: ČSÚ, Eurostat, IBRS