Společnost Context zveřejnila výsledky svého spotřebitelského průzkumu zaměřeného na virtuální realitu (VR). Odpovědi respondentů potvrdily, že virtuální realita začíná představovat obrovskou příležitost pro prodejce. Ti jí však musejí věnovat větší péči než jiným, běžným produktům.
Celých 79 % respondentů uvedlo, že možnost vyzkoušet si konkrétní produkt před zakoupením je zásadním faktorem pro výběr prodejce. Dalších 67 % by uvítalo odbornou pomoc při koupi, přibližně 50 % poprodejní podporu a přibližně 33 % službu instalace přímo v domácnosti.
„Tradiční kamenné prodejny, které měly potíže konkurovat e-shopům, získávají díky VR neuvěřitelnou příležitost,“ uvedl ředitel Contextu pro retail Adam Simon. „VR vás okamžitě přenese na úžasná místa, a pokud si to chcete vyzkoušet, musíte jít do prodejny. Retail by měl po této příležitosti skočit a vytvořit v prodejnách dedikované zóny pro VR, aby uspokojil zvědavé zákazníky.“
Kamenná prodejna může podle Simona předvádět produkty a poskytovat spotřebitelům veškeré poradenství, které potřebují. Tato přidaná hodnota, které se zákazníkovi dostane, pokud vejde do fyzického obchodu, představuje výhodu, kterou on-line konkurence nenahradí.
Zdroj: Context