Podle Alexe Mesguicha, VP podnikového výzkumu v Contextu se trh mobilního zabezpečení rychle mění. „Kombinace BYOD v podnicích a růst počtu spotřebních mobilních zařízení tlačí výrobce k vytvoření nových řešení, které se dokážou vypořádat s bezpečnostními hrozbami,“ uvedl Mesguich.
Za rok 2013 tekl největší objem prodeje mobilního zabezpečení v rámci evropské distribuce do spotřebitelského segmentu, uvádí Context.
Zabezpečení mobilních zařízení vykázalo letos meziroční růst již ve dvou čtvrtletích. Poprvé trh rostl v Q1 2013 jako výsledek vyšších prodejů zařízení s OS Android a snahy distributorů přidávat k nim mobilní zabezpečení v místech prodeje.
Dalším faktorem růstu ve třetím čtvrtletí byl podle analytiků pokles průměrné prodejní ceny v srpnu 2013 v řadě zemí, zejména v Německu a Itálii. Naopak trh ve Velké Británii zasáhl silný nárůst cen. Srpen tvořil podle Contextu přibližně dvě třetiny celkových prodejů ve třetím čtvrtletí v distribuci v západní Evropě.
„Řada podniků vnímá bezpečnostní software jako nákladově efektivnější alternativu v porovnání s nasazením mobile device managementu,“ dodal Mesguich.
Context zaznamenal, že v segmentu mobilního zabezpečení se nejlépe prodával Symantec Norton Mobile Security v3.0, následoval jej Kaspersky Mobile Security for Android.
Tab.: Meziroční růst trhu mobilního zabezpečení ve 3. čtvrtletí 2013
Země |
Meziroční změna |
Itálie |
50 % |
Německo |
232 % |
Francie |
100 % |
Španělsko |
35 % |
Velká Británie |
-82 % |
Celkem |
32 % |
Zdroj: Context