Podle analytiků se nejlépe prodávalo na rozvojových trzích. Nejvyšší nárůst vykázaly středoevropské státy (41,7 %), následované Afrikou (15,2 %), střední a východní Evropou (6,7 %). Naproti tomu na západoevropských trzích se stále poptávka nevzpamatovala a prodalo se o 2,7 % kusů zařízení méně. Nejhůře dopadl Blízký východ, kde pokles prodaných kusů dosáhl 10,5 %.
Rostoucí poptávka po all-in-one tiskárnách ve všech regionech měla za následek pokles jednoúčelových tiskáren. Ovšem to neplatí na rozvojových trzích, kde zákazníci hleděli na cenu nikoli na funkce.
V západní Evropě se tak prodeje jednoúčelových inkoustů propadly o 13,1 %, zatímco v Africe se zvýšily o 17 %. Globálně v celém regionu EMEA poklesly o 0,74 %. Hůře dopadly jednoúčelové lasery, jejichž prodeje se v Evropě meziročně snížily o 8,8 %.
Inkoustové all-in-one tiskárny zaznamenaly při srovnání s předchozím rokem navýšení prodejů o 0,8 %. Naopak výraznější poptávka byla po laserových AIO, které vzrostly o 8 %. Překvapením kvartálu se staly jehličkové tiskárny, protože zaznamenaly růst o 17,3 %. Dobře si vedly také multifunkční kopírky, jejichž prodeje se zvedly o 14 %.
Kdo je kdo na trhu EMEA?
Jedničkou trhu zůstalo HP, které v prvním kvartále ovládlo 43,8 % trhu. Na druhé příčce se umístil Epson s 15,9% podílem, v těsném závěsu následován Canonem (14,8 %). Brother skončil čtvrtý s podílem 7,8 %. Pátý Samsung ovládl 5,1 % trhu následován firmou Lexmark (4,8 %).
Zdroj: Context, ChannelWorld (květen, 2010)