Podle zprávy společnosti Context vyrostl globální prodej 3D tiskáren v roce 2016 o 32 % díky zvýšené poptávce po modelech z osobního/stolního segmentu. Prodej těchto zařízení se vloni meziročně zvýšil o 34 %, zatímco velkých tiskáren spadajících do průmyslového/profesionálního segmentu se prodalo o 10 % méně.
V obou segmentech se zároveň zvýšily celkové příjmy výrobců, jakkoliv to mělo různé příčiny. V osobním/stolním segmentu se příjmy zvýšily o 8 % díky vysokému nárůstu prodaných kusů, přičemž průměrná prodejní cena poklesla ze 1 302 dolarů v roce 2015 na 1 052.
Od prototypů k zubním protézám a letadlům
V průmyslovém/profesionálním segmentu se sice počet prodaných kusů snížil, ale průměrná prodejní cena vystřelila o 21 % na 119 tisíc dolarů díky vyšší poptávce po zařízeních schopných tisknout kov. Celkové příjmy výrobců z tohoto segmentu se tak meziročně zvýšily o 9 %.
Ve stolním segmentu vloni pokračovala nadvláda společnosti XYZprinting a na pozici světové dvojky se vyhoupla společnosti Monoprice. Průmyslovém segmentu i nadále dominovaly firmy Stratasys, 3D Systems a EOS, ale jen poslední jmenované se dařilo růst.
„Prodej 3D stolních tiskáren roste navzdory tomu, že se představa 3D tiskárny v každé domácnosti ukázala jako mylná. Výrobci si uvědomili, že o růst prodeje se kromě nadšenců a spotřebitelů starají také školy a komerční sektor,“ uvedl viceprezident Contextu Chris Connery.
„3D tiskárny z průmyslového segmentu byly dříve využívány pro výrobu prototypů, ale o veškerý růst v roce 2016 se postarala zařízení určená pro masové přizpůsobování – například ve stomatologii – a pro komplexní výrobu kovových produktů pro letecký průmysl nebo zdravotnictví,“ dodal Connery.
Zdroj: Context