Nová analýza společnosti Context uvádí, že prodej tabletů v západní Evropě zaznamenal v říjnu 2018 meziroční nárůst o 21 %. Za pozitivním výsledkem stojí především Huawei, jež vyrostl o raketových 221 %.
Huawei se tak podařilo v žebříčku tabletových prodejců na západoevropském trhu obsadit druhé místo a vystřídat tak Samsung, a to i přesto že Samsung podle Contextu si ve sledovaném období polepšil o 23 %.
První příčku dokázal udržet Apple, přestože jeho procentuální podíl na západoevropském trhu poklesl. Na druhou stranu dokázal na začátku čtvrtého kvartálu tohoto roku zvýšit ve sledované oblasti prodeje o 4 %.
Context uvádí, že téměř 60 % prodejů se uskutečnilo maloobchodními prodejními kanály, přičemž prodeje vzrostly meziročně o více než 20 %. Prodeje tabletů podnikům rovněž vzrostly, i když ani zdaleka nedosahují retailových čísel.
„Za růstem trhu tabletů v západní Evropě momentálně stojí tři nejsilnější výrobci. Množství výrobců špičkových PC a menších prodejců totiž vyklidilo pozice či se začalo soustředit na inovace a marketing,“ podotýká Marie-Christine Pygottová, senior analytička Contextu.
Z geografického hlediska výrazně rostlo Irsko a Itálie. Tabletům se dařilo i ve Španělsku, Portugalsku, Velké Británii či Německu, kde rovněž zaznamenaly dvojciferný růst. Významný propad naopak hlásí Polsko a Švýcarsko, prodeje poklesly i v Nizozemsku.
Vývoj trhu tabletů ve vybraných zemích regionu (říjen 2018)
- Francie: 7,0 %
- Irsko: 41,4 %
- Itálie: 47,7 %
- Německo: 29,1 %
- Nizozemsko: -8,0 %
- Polsko: -21,5 %
- Portugalsko: 23,6 %
- Spojené království: 21,3 %
- Španělsko: 29,8 %
- Švédsko: 11,6 %
- Švýcarsko: -20,7 %
Zdroj: Context