Společnost Context vydala analýzu vývoje západoevropského trhu desktopů, který ve třetím kvartálu 2017 pokračoval v dosavadním trendu a zaznamenal 7% pokles prodeje. Přesto se však našla jedna oblast, která zazářila.
Byla to takzvaná mini PC, kompaktní počítače, které svou velikostí nepřipomínají klasický velký desktop, ale spíše tlustší knihu. Prodej těchto modelů, které lze pohodlně namontovat pod stůl nebo na zadní stranu monitorů, vyrostl o 18 %.
Mini PC díky tomu získala další procentní body, co se tržního podílu týče. Podle Contextu tvořily tyto malé počítače již 29 % celkového objemu prodaných v západoevropském regionu. Context jejich úspěch přisuzuje péči, kterou začali výrobci tomuto segmentu věnovat.
„Popularita mini PC v posledních kvartálech roste díky vylepšeních v oblasti výkonu a designu. Řada výrobců se tomuto segmentu začala více věnovat poté, co si uvědomili rostoucí poptávku,“ uvedla analytička Marie-Christine Pygottová.
Co se výrobců týče, největšími hráči v segmentu mini PC jsou podle Contextu společnosti Lenovo, HP a Intel, které ve sledovaném období navíc zaznamenaly nadprůměrný nárůst prodeje o 33 %, 18 %, resp. 31 %.
Vývoj prodeje mini PC na vybraných trzích, 3Q17
- Dánsko 17,7 %
- Francie 10,6 %
- Itálie 25,0 %
- Německo 27,1 %
- Nizozemsko 39,7 %
- Norsko 14,5 %
- Portugalsko 26,2 %
- Rakousko 23,5 %
- Spojené království -12,0 %
- Španělsko 93,2 %
- Švýcarsko 18,3 %
Zdroj: Context