ComSource: Průměrný uživatel internetu využije denně 4,2 GB dat

11. 10. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
TikTok u mobilních aplikací je podle odborníků ve spotřebě dat už na třetím místě. Podobně jako Facebook jej denně používá více než třetina mobilních uživatelů.

Analýza Sandvine zveřejněná společností ComSource zjistila, že globální internetový provoz představuje 33 exabytů za den. Průměrný uživatel přitom využije denně okolo 4,2 gigabytů dat.

Celkem 6,4 miliard mobilních zařízení přitom generuje jednu třetinu provozu, zatímco 1,4 miliardy fixních zařízení (například domácí Wi-Fi) generuje dvě třetiny provozu. Osm největších poskytovatelů obsahu, jako jsou Google, Facebook nebo Netflix, se dělí o více než dvě třetiny celkového internetového provozu.

„Můžeme vidět, že objem dat, které protečou sítí, je opravdu obrovský. U fixních zařízení jde průměrně o 15,7 GB dat denně. To je velký rozdíl oproti mobilním zařízením, u kterých se jedná pouze o 1,7 GB,“ komentuje výsledky Jaroslav Cihelka, spolumajitel ComSource.

„Další rozdíl je také v tom, jaké aplikace tato data spotřebovávají. Zatímco u fixních zařízení je největší položkou video, které spotřebovává 39 % dat, u mobilních zařízení jde hlavně o sociální média s 35% využitím dat,“ dodává.

Nejvíce dat u obou forem pak využívá aplikace YouTube (u fixních zařízení 16 % a u mobilních 21 %), na druhém místě je u mobilů Facebook (18 %) a u fixních zařízení Netflix (12 %), na třetím místě najdeme u fixních zařízení Facebook (9 %) a u mobilních pak TikTok (15 %).

Žrouti jménem Xbox a PlayStation

S tím, jak se stále více uživatelů stává zároveň tvůrci obsahu, rostou na důležitosti také hodnoty uploadu. Data ukazují, že zatímco na fixních zařízeních se upload využívá zejména k přenosu souborů a uploadování videí, u mobilních zařízení jde spíše o upload obsahu na sociální sítě.

Celkem 15 % domácností vlastní Xbox, který při cloudovém hraní spotřebuje 22 GB dat za hodinu. 9 % domácností má PlayStation Downloads a spotřebovávají zhruba 11,3 GB dat, tedy zhruba třikrát více než například Netflix.

Zajímavé jsou podle ComSource také výsledky za jednotlivé kontinenty. U stahování dominuje ve všech regionech video. S tím souvisí také to, že ve všech regionech je nejsilnější aplikací YouTube. Na druhém místě je pak v Evropě a asijsko-pacifickém regionu Netflix, zatímco v Americe je to Amazon Prime a Netflix je až na třetím místě.

bitcoin_skoleni

V asijsko-pacifickém regionu zabírá třetí místo Facebook, zatímco v Evropě je to britská streamovací platforma pro sport a zábavu DAZN. Ve všech třech regionech je největší hodnotou uploadu sdílení souborů. V Americe a Evropě je následováno videem a komunikací, zatímco v Asii je na třetím místě hraní her.

Zdroj: ComSource, Sandvine

Čtěte dále

Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu