Společnost ComSource informuje, že tok dat na internetu výrazným způsobem ovlivňují tvůrci obsahu. I proto je čím dál důležitější nezaměřovat se jen na parametry stahování obsahu (download), ale hodnotit i nahrávání obsahu (upload).
Zatímco u mobilních dat jde zejména o nahrávání na sociální sítě a o komunikaci, u fixních sítí, jako je domácí wifi, je v popředí sdílení souborů a nahrávání videí, zjistila společnost na základě analýzy Sandvine.
Nové články do mailu
Chcete mít každý týden přehled o informacích pro resellery, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanále IT a CE? Objednejte si náš mailový servis. Objednat si lze i newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze serverů vydavatelství Internet Info.
„U fixních sítí můžeme vidět, že aplikace na sdílení souborů zastupují více než čtvrtinu celkového provozu uploadu, další v řadě je pak nahrávání videí se 13 % a komunikace s 11 %. U mobilních sítí je na prvním místě nahrávání na sociální sítě se 23 % celkového provozu, další v řadě je pak komunikace se 16 % a sdílení souborů s 15 %,“ shrnuje spolumajitel ComSource Jaroslav Cihelka.
U mobilních sítí jsou pro upload nejvýznamnější aplikace TikTok a Facebook Messenger s 8 %, následuje Snapchat a Amazon AWS se 6 %, a s 5 % se zařazují YouTube, Facebook a iCloud. U fixních sítí jsou výsledky odlišné, na prvním místě je iCloud s 9 %, navazuje FaceTime s 5 % a Google Cloud storage, Google, platformy YouTube a BitTorrent mají shodně po 4 %.
V kategorii sdíleného obsahu u fixních sítí reprezentuje prvenství doručování souborů (29 %) a streaming (19 %), u mobilních sítí je pořadí prvních dvou opačné, převažuje streaming (20 %) a až za ním je doručování souborů (16 %).
Zdroj: ComSource