CloudHarmony: Amazon Web Services je nejspolehlivějším z velkých poskytovatelů IaaS

11. 1. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © bloomua - Fotolia.com
Zatímco veřejný cloud Microsoftu byl během roku 2015 mimo provoz téměř 11 hodin, platforma Googlu 11,5 hodiny a IMB Softlayer dokonce 17 hodin, výpadky Amazon Web Services trvaly dohromady pouze 2,5 hodiny.

Společnost CloudHarmony (dceřiná společnost Gartneru) zveřejnila výsledky analýzy velkých poskytovatelů IaaS (infrastruktura jako služba) z hlediska spolehlivosti a dostupnosti jejich služeb.

CloudHarmony mělo v průběhu celého roku 2015 spuštěny instance ve veřejném cloudu řady poskytovatelů a neustálým „pingováním“ ověřovalo, zda jsou v provozu. Měření ukázalo, z „velké trojky“ je nejspolehlivějším poskytovatelem ten největší – Amazon Web Services (AWS).

U AWS bylo během roku 2015 zaznamenáno celkem 56 výpadků v oblastech virtuálních strojů, úložišť, CDN a DNS v celkové délce 2 hodiny a 30 minut. Konkurence na tom byla o dost hůře – Microsoft Azure mělo 71 výpadků o celkové délce 10 hodin a 49 minut a Google Cloud Platform dokonce 167 výpadků o celkové délce 11 hodin a 34 minut.

Další poskytovatelé na tom však byli ještě hůře. Digital Ocean nebyl v provozu celkem 12,26 hodiny, Rackspace 12,5 hodiny a platforma Softlayer od IBM vypadla na celkem 17 hodin. Jeden z nejhorších výsledků měla společnost CenturyLink, kterou sice postihlo jen 15 výpadků, ale tyto dohromady trvaly 31,29 hodiny. Jeden z nejlepších výsledků naopak vykázala společnost Joyent, jejíž služby byly během roku 2015 nedostupné pouze 34 minut.

Pro pořádek dodáváme, že rok má 8 760 hodin.

Výpadky vedou k pořízení hybridního cloudu

Zakladatel CloudHarmony Jason Read k výsledkům uvedl, že je nelze interpretovat jako holistický pohled na dostupnost cloudových služeb, ale spíše jako test síťové konektivity napříč velkými poskytovateli. CloudHarmony měřilo instance pouze v rámci jedné zóny a výpadky, ke kterým došlo jinde, nebyly zaznamenány. Měřeny také byly jen některé služby.

bitcoin_skoleni

Výpadky jsou navzdory zlepšení dostupnosti cloudových služeb v nedávných letech stále nevyhnutelné. Podle analytika Charlese Kinga z Pund-IT jsou výpadky jedním z důvodů, proč firmy spoléhají na hybridní cloud, díky němž se mohou vyhnout naprostému odříznutí od služeb. Dalšími metodami jsou rozdělení zátěží napříč regiony, případně napříč poskytovateli.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Jak se proaktivně bránit moderním hrozbám? Ukáže Cyber Security 2024
Jak se proaktivně bránit moderním hrozbám? Ukáže Cyber Security 2024
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Check Point: Počet kyberútoků dosáhl historického maxima, vzrostl o 75 %
Check Point: Počet kyberútoků dosáhl historického maxima, vzrostl o 75 %
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %