Společnost CloudHarmony (dceřiná společnost Gartneru) zveřejnila výsledky analýzy velkých poskytovatelů IaaS (infrastruktura jako služba) z hlediska spolehlivosti a dostupnosti jejich služeb.
CloudHarmony mělo v průběhu celého roku 2015 spuštěny instance ve veřejném cloudu řady poskytovatelů a neustálým „pingováním“ ověřovalo, zda jsou v provozu. Měření ukázalo, z „velké trojky“ je nejspolehlivějším poskytovatelem ten největší – Amazon Web Services (AWS).
U AWS bylo během roku 2015 zaznamenáno celkem 56 výpadků v oblastech virtuálních strojů, úložišť, CDN a DNS v celkové délce 2 hodiny a 30 minut. Konkurence na tom byla o dost hůře – Microsoft Azure mělo 71 výpadků o celkové délce 10 hodin a 49 minut a Google Cloud Platform dokonce 167 výpadků o celkové délce 11 hodin a 34 minut.
Další poskytovatelé na tom však byli ještě hůře. Digital Ocean nebyl v provozu celkem 12,26 hodiny, Rackspace 12,5 hodiny a platforma Softlayer od IBM vypadla na celkem 17 hodin. Jeden z nejhorších výsledků měla společnost CenturyLink, kterou sice postihlo jen 15 výpadků, ale tyto dohromady trvaly 31,29 hodiny. Jeden z nejlepších výsledků naopak vykázala společnost Joyent, jejíž služby byly během roku 2015 nedostupné pouze 34 minut.
Pro pořádek dodáváme, že rok má 8 760 hodin.
Výpadky vedou k pořízení hybridního cloudu
Zakladatel CloudHarmony Jason Read k výsledkům uvedl, že je nelze interpretovat jako holistický pohled na dostupnost cloudových služeb, ale spíše jako test síťové konektivity napříč velkými poskytovateli. CloudHarmony měřilo instance pouze v rámci jedné zóny a výpadky, ke kterým došlo jinde, nebyly zaznamenány. Měřeny také byly jen některé služby.
Výpadky jsou navzdory zlepšení dostupnosti cloudových služeb v nedávných letech stále nevyhnutelné. Podle analytika Charlese Kinga z Pund-IT jsou výpadky jedním z důvodů, proč firmy spoléhají na hybridní cloud, díky němž se mohou vyhnout naprostému odříznutí od služeb. Dalšími metodami jsou rozdělení zátěží napříč regiony, případně napříč poskytovateli.
Zdroj: IDG News Service