Společnost Cloudflare uvádí, že v prvním čtvrtletí 2021 až 13 % obětí DDoS útoků uvedlo, že se staly zároveň obětí vydírání. Jedná se sice o mírný pokles v porovnání se čtvrtým kvartálem 2020, avšak z pohledu dlouhodobého trendu obětí útoků typu Ransom DDoS v meziročním srovnání setrvale přibývá.
„Po zahájení DDoS útoku jeho pachatelé většinou přislíbí zastavení výměnou za zaplacené výkupné,“ řekl Michal Hebeda, sales engineer ze společnosti Zebra Systems.
„Bezpečnostní odborníci se ale shodují na tom, že je velmi krátkozraké podobné výkupné hradit. V komunitě kyberzločinců se velmi rychle rozkřikne, že ochrana dané společnosti byla prolomena a oběť je připravena platit. Pochopitelně další útoky mohou následovat,“ upozorňuje.
Největším cílem jsou telekomunikace
K dalším zajímavým zjištěním zprávy podle Cloudflaru patří skutečnost, že nejčastěji se útočníci v prvním čtvrtletí zaměřovali na odvětví telekomunikací.
Pro toto odvětví to znamená skok ze šestého místa v posledním čtvrtletí loňského roku. Pomyslnou stříbrnou medaili získal průmysl spotřebitelských služeb a bronz bere odvětví zabezpečení a vyšetřování.
Ve sledovaném období trvalo více než 90 % útoků méně než jednu hodinu. Útoky s takto krátkou dobou trvání se mohou pokusit způsobit poškození, aniž by byly detekovány detekčními systémy.
Útočníci podle společnosti mohou též využívat různé nástroje pro testování zátěže, které jsou dostupné na darknetu. Krátkými výboji například SYN flood mohou otestovat, jak je jejich cíl zabezpečen a dle výsledků se pak mohou rozhodnout pro větší útok s vyšší rychlostí a delší dobou trvání.
Zdroj: Cloudflare