Společnost Cisco zveřejnila čtvrtou studii ze série Data Privacy Benchmark Study, ve které se každoročně zabývá stavem ochrany soukromí ve firmách z celého světa.
Vyplývá z ní zvýšený význam ochrany soukromí během pandemie a výraznější přínosy pro firmy, které zavedou kvalitní opatření. Celkem 60 % dotázaných firem na požadavky na ochranu soukromí ale připraveno nebylo.
Drtivá většina (93 %) respondentů při řešení těchto otázek využilo své interní experty na ochranu soukromí, přičemž 87 % spotřebitelů vyjádřilo obavy o zajištění ochrany soukromí u nástrojů, které potřebují k výkonu práce, komunikaci a vzdálenému připojení.
Ochrana soukromí jako neoddělitelná součást digitalizace
Cisco poukazuje na to, že na trhu dochází k jednoznačnému posunu ke vnímání ochrany soukromí jako standardního, nezpochybnitelného požadavku při digitalizaci a naplňování obchodních cílů.
Více než 140 států přijalo zákony na všeobecnou ochranu soukromí a téměř 80 % respondentů shledává, že mají pozitivní dopad. Většina lidí je navíc ochotna sdílet informace o svém zdravotním stavu kvůli bezpečnosti na pracovišti a potlačování pandemie.
Celkem 57 % respondentů podporuje zaměstnavatele ve využití údajů k zajištění bezpečnosti na pracovišti, ovšem méně než polovina schvaluje sledování polohy a kontaktů, zveřejňování informací o nakažených osobách a využití osobních informací pro účely výzkumu.
Chránit soukromí se vyplatí i finančně
Firmy podle průzkumu společnosti Cisco nadále považují investice do ochrany soukromí za atraktivní. Tři čtvrtiny dotázaných v nich spatřuje významný ekonomický přínos z hlediska prevence ztrát z narušení bezpečnosti.
Dále si od ochrany soukromí slibují zvýšení agility a schopnosti inovovat, zvýšení provozní efektivity a zlepšení loajality a důvěry zákazníků. Cisco rovněž uvádí, že více než třetina firem získává užitek nejméně dvakrát převyšující investice.
Zdroj: Cisco