Pražské mezinárodní středisko Center od Excellence společnosti Cisco bylo otevřeno ve čtvrtek 21. 10., kdy se slavnostního přestřižení pásky ujali Svatoslav Novák, současný prezident ICT Unie, a Andrew Shannon, ředitel Inside Sales společnosti Cisco. „Nové Center of Excellence je příkladem investice, jaké Česká republika potřebuje. Musíme se rozhodnout, zda u nás budou jen montovny, nebo i „mozkovny“, sdělil Svatoslav Novák.
Pražské centrum nyní zaměstnává 40 odborníků, jejichž úkolem je poskytovat vzdálenou podporu 2 500 zákazníkům a 350 partnerům z 27 zemí střední a východní Evropy a Společenství nezávislých států. Kromě anglického jazyka musí všichni pracovníci bezpečně ovládat i další cizí jazyk, aby se snadno dorozuměli se zákazníky a partnery z 27 zemí. V průběhu jednoho roku by měl celkový počet zaměstnanců vzrůst na 80.
Zmíněnými cílovými zeměmi jsou Albánie, Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Česká republika, Estonsko, Gruzie, Chorvatsko, Kazachstán, Kosovo, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Makedonie, Moldávie, Polsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Turecko, Tádžikistán, Ukrajina a Uzbekistán.
Proč právě Praha?
Z jakého důvodu byla jako páté město na světě vybrána právě Praha, sdělil všem přítomným generální ředitel české pobočky společnosti Cisco, Alexander Winkler: „V České republice působí Cisco již patnáct let a úspěšné se etablovalo na českém trhu, což je jeden z důvodů, proč byla Praha vybrána jako místo, odkud bude zákazníkům poskytována podpora. V Praze je zároveň dostatek talentovaných a vzdělaných lidí, je tu k dispozici kvalitní komunikační infrastruktura a v neposlední řadě jde o atraktivní místo pro české i mezinárodní zaměstnance.“
Zákaznické a partnerské centrum je vybaveno moderními technologiemi a prostředky pro spolupráci a komunikaci na dálku, mezi které patří i řešení Cisco TelePresence. Úkolem zaměstnanců je konzultovat se zákazníky a partnery otázky týkající se technologických i ekonomických dopadů plánovaných projektů a doporučit jim řešení na základě jejich specifických požadavků. Provoz centra je zajišťován outsourcingovou společností On Line. Další informace můžete najít na stránkách našeho sesterského magazínu CIO Business World.
Zdroj: Cisco, ChannelWorld