Společnost Cisco se za 25 let své existence změnila z malého dodavatele routerů a switchů na vládnoucí sílu na trhu počítačových sítí, dominantního hráče v IP telefonii, dodavatele bezpečnostního vybavení sítí a strůjce pokroku na poli video přenosů. Krom toho je Cisco i velkým inovátorem na poli vzdálené spolupráce, kde za pomoci vlastních technologií přetváří klasický model fungování podniků na prostředí, kde mohou týmy pracovníků mnohem snáze komunikovat a řešit komplikované problémy, a to bez ohledu na umístění svých organizačních jednotek ve světě.
Technologie ale nejsou jedinou předností výrobce. Světový prodejní kanál Cisco je tvořen špičkou poskytovatelů technologických služeb. Vysoce ceněná je také organizace služeb výrobce směrem k partnerům.
Z hlediska světového trhu je Cisco dominantním dodavatelem síťových řešení a také představuje určitou normu pro veškerou konkurenci na trhu. Díky svým inovačním programům udává tomuto odvětví tempo. Stojí za rozvojem routerů, IP telefonie a překvapilo svět se svým řešením telepresence a mnoha dalšími revolučními technologiemi.
S čím se musí Cisco utkat
Za 25 let se trh síťových řešení značně změnil a obrat na něm je nyní obrovský. To si samozřejmě nechce nechat ujít konkurence. HP se skrze své síťové produkty řady Procurve snaží stále více prosadit na trhu a soupeřit právě s marží lídra trhu. V oblasti nástrojů pro spolupráci zatím nemá Cisco připravenou technologickou roadmapu, která by udávala jasný směr dalšího vývoje těchto nástrojů. Jako hlavní konkurent se mu v této oblasti postaví Microsoft.
Budoucnost připravila pro Cisco i další výzvy. Pro jeho úspěch bude důležité, zda zvyšování zájmu o video bude dostatečně rychlé a pomůže navýšit prodeje v této oblasti. Jako další klíčovou výzvu pro výrobce vidím schopnost využít potenciál digitálních domácností.
Ken Dunley je viceprezidentem a předním analytikem společnosti Gartner Research. Oblasti jeho zájmu zahrnují notebooky, počítače, handheldy, PDA, mobilní telefony, wi-fi komunikaci, mobilní software a strategie pro uvádění nových zařízení na trh. Kromě toho je hlavním analytikem pro společnost Cisco Systems. Časopis Adweek magazine ho zařadil mezi předních dvacet světových analytiků.