Společnost Cisco zveřejnila analýzu Cisco Data Privacy Benchmark Study 2022, z níž vyplývá, že ochrana osobních dat zákazníků se stala integrální součástí obchodních modelů.
Průzkum totiž odhalil, že 90 % zákazníků nenakupovalo zboží od společností, které nedostatečně chrání jejich data. Ochrana osobních dat tak již není jen povinností diktovanou legislativou a tlakem spotřebitelů, ale přináší reálné úspory a zisky.
Ze studie dále vyplynulo, že investice do ochrany soukromí jsou respondenty hodnoceny jako velmi výnosné, jejich návratnost představuje 1,8násobek původních výdajů.
Důležité pro zákazníky, důležité pro firmy
Celých 90 % respondentů považuje ochranu soukromí za obchodní nezbytnost a stejný podíl spotřebitelů nehodlá kupovat zboží u firem, které jejich osobní údaje dostatečně nechrání.
Více než 60 % účastníků studie je přesvědčeno, že ochrana soukromí má ekonomické přínosy, například z hlediska prevence ztrát plynoucích z narušení bezpečnosti, ale také jako prostředek budování důvěry a loajality zákazníků a zvýšení atraktivity firmy.
Cisco v neposlední řadě zjistilo, že firemní rozpočty na oblast ochrany dat se meziročně zvýšily v průměru o 13 %. V 94 % firem se jedna či více metrik týkajících se ochrany soukromí pravidelně reportuje nejvyššímu vedení.
Zdroj: Cisco