Hlavní navigace

Cisco: Během pandemie vzrostla závislost zákazníků na aplikacích a digitálních službách

25. 8. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Uživatelé jsou čím dál náročnější. Studie Ciska například odhalila, že 57 % spotřebitelů tvrdí, že poskytovatel má jen jednu šanci je zaujmout. Pokud jeho aplikace nesplňuje očekávání, přestanou ji používat.

Společnost Cisco AppDynamics vydala nejnovější výzkumnou studii z řady App Attention Index, která ukazuje, že od počátku pandemie covidu-19 výrazně vzrostla závislost spotřebitelů na aplikacích a digitálních službách.

Výzkum ukazuje, že lidé dnes využívají o 30 % více aplikací než před pandemií. Kvůli zvýšené závislosti na digitálních službách a míře jejich užívání ovšem zároveň vzrostlo očekávání spotřebitelů ohledně kvality digitálních služeb.

Studie totiž odhalila, že spotřebitelé mají nulovou toleranci vůči neuspokojivému fungování aplikací a automaticky z toho viní samotnou aplikaci nebo jejího poskytovatele, bez ohledu na to, v čem problém skutečně spočívá.

Za problémem přitom může stát samotná aplikace nebo vnější faktory, jako je připojení k internetu, pomalé platební brány nebo technické problémy se službami třetích stran. Spotřebitel dle průzkumu však příčiny nerozlišuje a svaluje odpovědnost výhradně na poskytovatele.

Celkem 72 % dotázaných se domnívá, že je odpovědností poskytovatele zajistit, aby digitální služba nebo aplikace fungovala bezchybně. Devět z deseti (92 %) respondentů pak od digitálních služeb očekává spolehlivost a konzistentní výkon.

Chcete loajalitu? Investuje do uživatelské zkušenosti

Cisco dále uvádí, že pro většinu spotřebitelů (85 %) se digitální služby staly nezbytnou součástí každodenního života, přičemž 84 % dotázaných uvedlo, že jim tyto služby pomohly lépe přečkat pandemii.

Téměř tři čtvrtiny (72 %) respondentů pociťují vděk vůči poskytovatelům, kteří během pandemie investovali do digitální zkušenosti, aby zajistili dostupnost služeb, které mají spotřebitelé rádi a na které spoléhají.

Celkem 67 % dotázaných se pak cítí loajálnější vůči poskytovatelům, kteří během pandemie zvýšili kvalitu svých digitálních služeb nad běžný standard.

Výzkum dále zjistil, že se 72 % spotřebitelů domnívá, že je odpovědností poskytovatele zajistit, aby digitální služba fungovala bezchybně, a více než polovina dotázaných (57 %) tvrdí, že poskytovatelé mají jen jeden pokus na to, aby jim nabídli pozitivní digitální zkušenost, jinak přejdou ke konkurenci.

ICTS24

Dobrou zprávou dle Ciska je, že 73 % spotřebitelů uvádí, že i poté, co se život vrátí k normálu, budou nadále využívat digitální služby, na které spoléhali během pandemie. To ale zároveň znamená, že tlak na informatiky, aby se vypořádali s komplexitou moderních architektur a zajistili bezvadnou digitální zkušenost, nijak nepoleví.

Zdroj: Cisco 

Čtěte dále

Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Jak se proaktivně bránit moderním hrozbám? Ukáže Cyber Security 2024
Jak se proaktivně bránit moderním hrozbám? Ukáže Cyber Security 2024
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti
PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti