Chystáte kampaň? Mezi formáty bannerů v ČR vedou square a double skyscraper

18. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © varijanta - Fotolia.com
Klasické formáty pro on-line reklamní kampaně jsou v ČR stále nejpoužívanější. Vyplatí se vám však stále při přípravě on-line marketingové komunikace?

Studie společnosti Gemius se zabývala formáty on-line reklamních kampaní v regionu CEE. Výsledky ukázaly, že klasické bannery jsou stále nejrozšířenější volbou. V celém regionu byly součástí 84 % a v ČR 82 % display kampaní, a to navzdory jejich obecně nižší míře prokliku (CTR) oproti interaktivním formátům typu rich media.

Podle studie patří mezi nejpoužívanější standardní bannery na českém trhu square (300x300 px) a double skyscraper (300x600 px), které využívá asi 40 % display kampaní.

Nejklikanější standardní bannery jsou double skyscraper s průměrným CTR 0,25 %, leaderboard (0,18 %) a square (0,13%). Jejich průměrná míra prokliků je ovšem mnohonásobně nižší než CTR interaktivních bannerů, které v ČR dosahuje až 2,3 %. Snad i proto jejich obliba klesá. Například v roce 2011 byl jejich podíl v kampaních v ČR celých 94 %.

Podíl klasických bannerů v online reklamních kampaních v jednotlivých státech střední a východní Evropy

Navzdory rychle rostoucí popularitě interaktivních bannerů, obliba klasických formátů klesá velmi pomalu. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že jejich příprava je mnohem jednodušší a většina vydavatelů je má ve svém portfoliu.

bitcoin školení listopad 24

Díky tomu se jedna reklamní kreativa může použít na více reklamních serverech. Klasické reklamní bannery splňují svůj účel, přitom jejich cena je příznivější,“ uvedl v tiskové zprávě Radoslav Kapraň, sales manager společnosti Gemius.

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)