Studie společnosti Gemius se zabývala formáty on-line reklamních kampaní v regionu CEE. Výsledky ukázaly, že klasické bannery jsou stále nejrozšířenější volbou. V celém regionu byly součástí 84 % a v ČR 82 % display kampaní, a to navzdory jejich obecně nižší míře prokliku (CTR) oproti interaktivním formátům typu rich media.
Podle studie patří mezi nejpoužívanější standardní bannery na českém trhu square (300x300 px) a double skyscraper (300x600 px), které využívá asi 40 % display kampaní.
Nejklikanější standardní bannery jsou double skyscraper s průměrným CTR 0,25 %, leaderboard (0,18 %) a square (0,13%). Jejich průměrná míra prokliků je ovšem mnohonásobně nižší než CTR interaktivních bannerů, které v ČR dosahuje až 2,3 %. Snad i proto jejich obliba klesá. Například v roce 2011 byl jejich podíl v kampaních v ČR celých 94 %.
„Navzdory rychle rostoucí popularitě interaktivních bannerů, obliba klasických formátů klesá velmi pomalu. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že jejich příprava je mnohem jednodušší a většina vydavatelů je má ve svém portfoliu.
Díky tomu se jedna reklamní kreativa může použít na více reklamních serverech. Klasické reklamní bannery splňují svůj účel, přitom jejich cena je příznivější,“ uvedl v tiskové zprávě Radoslav Kapraň, sales manager společnosti Gemius.
Zdroj: Gemius