Check Point: Podvodné e-maily stále častěji napodobují zprávy od WhatsAppu

2. 11. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Octus - Fotolia.com
Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech je i nadále Microsoft. S nárůstem online komunikace v důsledku pandemie se do žebříčku nejčastěji zneužívaných značek dostaly i sociální sítě.

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point Software Technologies, zveřejnil zprávu Brand Phishing Report zaměřenou na phishingové útoky ve třetím čtvrtletí 2021.

Analytici odhalili, že nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech byl ve sledovaném období Microsoft. Celkem 29 % všech phishingových útoků napodobujících známé značky se týkalo právě Microsoftu.

DHL z druhého místa odsunul Amazon, a podle reportu letos také poprvé patří mezi nejčastěji napodobovaná odvětví trojice sociálních sítí. V Top 10 jsou podle Check Pointu WhatsApp, LinkedIn a Facebook.

Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky,“ vysvětluje Peter Kovalčík, regional director, security engineer EE v Check Pointu.

Jednotlivé značky podle něj mohou v boji s napodobováním bohužel udělat jen velmi málo. „Uživatelé by měli věnovat pozornost překlepům, názvu domén, špatným datům nebo jiným podezřelým detailům,“ dodává.

bitcoin školení listopad 24

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech ve 3. čtvrtletí 2021

  1. Microsoft (29 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Amazon (13 %)
  3. DHL (9 %)
  4. Bestbuy (8 %)
  5. Google (6 %)
  6. WhatsApp (3 %)
  7. Netflix (2,6 %)
  8. LinkedIn (2,5 %)
  9. PayPal (2,3 %)
  10. Facebook (2,2 %)

Zdroj: Check Point

Čtěte dále

AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně