Check Point: Microsoft je nejzneužívanější značkou při phishingových útocích

28. 1. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © lassedesignen - Fotolia.com
Nejčastěji jsou při phishingových útocích zneužívané značky technologických společností, následují dopravci a maloobchodní organizace, což ukazuje, jak útočníci reagují na koronavirové trendy.

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point Software Technologies, zveřejnil zprávu s názvem Brand Phishing Report zaměřenou na phishingové útoky ve čtvrtém kvartálu roku 2020.

Ze zprávy vyplynulo, že ve sledovaném období byl opět nejčastěji zneužívanou značkou Microsoft. Celkem 43 % phishingových útoků zneužívajících značky se týkalo právě něj; ve třetím čtvrtletí přitom činil podíl Microsoftu „jen“ 19 %.

Nárůst podle analytiků souvisí s koronavirovou pandemií, útočníci se totiž snažili zneužívat zaměstnance, kteří během druhé koronavirové vlny pracovali na dálku.

Na druhé pozici podle údajů Check Pointu zůstalo DHL (18 % všech phishingových podvodů zneužívajících známé značky). Důvodem byla snaha zločinců parazitovat v listopadu a prosinci na online nákupech.

Zločinci pozorně sledují trendy

Check Point uvádí, že při phishingových útocích se kyberzločinci snaží zneužívat známé značky a napodobovat jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci nejčastěji e-mailem nebo textovou zprávou.

Podvodný web podle analytiků také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Naše data jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy,“ komentuje výsledky Tomáš Růžička, SE team leader ve společnosti Check Point.

Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA,“ dodává.

ICTS24

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových podvodech ve 4Q20 (podle podílu na počtu phishingových útoků využívajících známou značku)

  1. Microsoft (43 %y)
  2. DHL (18 %)
  3. LinkedIn (6 %)
  4. Amazon (5 %)
  5. Rakuten (4 %)
  6. IKEA (3 %)
  7. Google (2 %)
  8. PayPal (2 %)
  9. Chase (2 %)
  10. Yahoo (1 %)

Zdroj: Check Point

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group