Společnost Check Point varuje před phishingovými podvody, které zneužívají nákupní slevy a akce kolem Black Friday a Cyber Monday. Firma v nedávné době zaznamenala 80% nárůst phishingových kampaní se speciálními nabídkami a slevovými akcemi.
Za posledních šest týdnů podle Check Pointu vzrostl počet phishingových e-mailů více než třináctkrát. Každý 826. doručený e-mail je phishingová zpráva, přitom ještě na začátku října byl phishingový podvod jen 1 z 11 000 e-mailů.
V první polovině listopadu dle společnosti stoupl počet phishingových e-mailů se „speciálními nabídkami“ o 80 % ve srovnání s říjnem. V podvodech se často skloňují slova jako „speciální“, „nabídka“, „výprodej“, „levné“ a „sleva %“.
„Koronavirová opatření přináší nárůst online tržeb. Blíží se nákupní sezóna, takže můžeme očekávat i rekordní aktivitu kyberzločinců,“ upozorňuje Pavel Krejčí, security engineer v kyberbezpečnostní společnosti Check Point.
„Phishingové kampaně jsou stále sofistikovanější, takže někdy může být složité podvod odhalit. S každým e-mailem a s každou nabídkou je potřeba zacházet opatrně. Není všechno zlato, co se třpytí,“ uzavírá.
Tipy pro bezpečné nakupování
Check Point v této souvislosti nabádá, aby uživatelé dávali pozor na příliš výhodné nabídky a na manipulativní tóny e-mailů. Zároveň by uživatelé nikdy neměli sdílet své přihlašovací údaje a dávat pozor na e-maily obsahující žádost o resetování hesla.
Pro vlastní bezpečnost by dále měli neměli platit online na webech, které nemají nainstalované SSL šifrování, a kontrolovat, zda e-mail neobsahuje překlepy, gramatické chyby nebo odkazy na weby s jinou doménou.
Zdroj: Check Point