Hlavní navigace

Čeští hráči se naučili nakupovat hry on-line a vyhledávají slevy (Intel)

22. 8. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Intel
Průzkum Intelu a portálu Grunex zmapoval preference českých pařanů ohledně herní platforem, nákupu her, důležitosti grafické stránky a oblíbených žánrů.

Společnost Intel a herní portál Grunex publikovaly výsledky výzkumu týkající se preferencí hráčů počítačových her v České republice. Průzkum ukázal, že jednoznačně nejoblíbenější platformou pro hraní je klasické stolní PC. Jako svou první volbu jej označilo 68,5 % respondentů, zatímco u herní konzole to bylo je 17,6 % a u notebooku 13,1 %. Chytré telefony a tablety jako herní platforma dohromady získaly méně než jedno procento.

Osobní počítače v oblasti gamingu s přehledem potvrdily svou vedoucí pozici a vše nasvědčuje tomu, že zde rozhodně mají i budoucnost. Svým majitelům přinášejí nejen nejlepší herní zážitek, ale také široké možnosti dalšího využití,“ uvedl Pavel Svoboda ze společnosti Intel.

Průzkum dále ukázl, že s rozšiřováním dostupnosti rychlého internetu vzrůstá také obliba on-line hraní. Pozitivní vztah k němu deklarovalo přes 80 % dotázaných hráčů. Čeští hráči si také zvykají hry kupovat a více než tři čtvrtiny z nich se k tomu nebojí využívat internetový prodej.

Slevové akce využívají čtyři z deseti hráčů

Celkem 41,7 % respondentů využívá slevy nabízené on-line distribucemi, necelá čtvrtina (23,1 %) pak využívá on-line distribuce k získání hry v předprodeji nebo s menší slevou co nejdříve po uvedení. Sleva je naopak nepodstatná pouze pro necelých 12 %. Zbytek respondentů (23,3 %) dává přednost tradičním „krabicovým“ verzím her, přičemž sleva je důležitá pro necelou polovinu z této skupiny.

Zmíněné slevy bývají, zejména u PC titulů, pravidelně nabízeny všemi hlavními on-line distribučními systémy. Velmi populární jsou podle Intelu sezónní „výprodeje“, kdy se každý den dostávají do cenové akce i desítky titulů. Další možností, jak si hráči výhodně pořizují hry pro PC nebo mobilní platformy, jsou balíčky na principu „pay what you want“ (zaplaťte, kolik chcete).

Grafika je důležitá, nejoblíbenějším žánrem je RPG

Pokud jde o priority týkajících se samotných her, průzkum uvádí, že pro téměř tři čtvrtiny účastníků průzkumu je důležitá úroveň nastavení grafických detailů. Právě v tomto ohledu představuje PC platforma špičku.

Konkrétně 12,4 % respondentů preferuje nejvyšší možné nastavení bez ohledu na cenu potřebného zařízení, 8,2 % je maximálním detailům ochotno částečně obětovat plynulost hry. Většina (52,9 %) oslovených hráčů pak vnímá grafické detaily jako důležité, ale nebrání se kompromisům. Zbylých 26,5 % respondentů preferuje plynulý chod a vizuální stránku hry považuje za nedůležitou.

V oblíbenosti herních žánrů mezi hráči vedou takzvané RPG (hry na hrdiny) se 37,4 %. Jejich on-line variant MMORPG se umístila s 15,5 % na třetím místě. Tradičně populární jsou akční hry, tzv. „střílečky“, které obsadily druhé místo s 26,9 %. Pouhé jednotky procent nasbíraly herní žánry jako strategie (8,3 %), simulátory (4,7 %), sportovní hry (3,9 %) a adventury (3,4 %).

Graf - Oblíbenost her podle žánrů

MMF24

Průzkumu se zúčastnilo 7 335 respondentů.

Zdroj: Intel

Čtěte dále

Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci