Hlavní navigace

Český trh webkamer podle GfK

4. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Webkamery představují na jedné straně přístroje velmi jednoduché (bez IP) a levné, které jsou určené pro chatování přes internet a jsou zcela závislé na počítači. Na druhé straně se nabízí IP kamery schopné jak samostatného provozu, tak i digitalizace a komprimace videosignálu a jeho distribuce do počítačové sítě. Za tyto přístroje (s IP) byli spotřebitelé ochotni zaplatit v loňském roce v průměru 5 600 korun, což ve srovnání s předchozím rokem představovalo částku dokonce o 2 300 korun vyšší.  Oba uvedené produktové segmenty se ve sledovaných distribučních kanálech vyvíjely za poslední rok odlišným tempem a pomyslné nůžky vývoje se tak nadále rozevíraly.

V souhrnu poklesl trh webkamer za loňský rok ve srovnání s předchozím rokem v objemu o jednotky procent, zatímco tržby narostly téměř o pětinu díky zvýšení průměrné ceny. Webkamer bez IP se za loňský rok ve srovnání s předchozím rokem prodalo o 5 % méně, avšak v prvních třech měsících roku 2012 se množstevní i hodnotové prodeje propadly - meziročně téměř o 20 %. Celoroční snížení průměrné ceny tohoto sortimentu bylo mírné, přičemž v prvním čtvrtletí letošního roku se jeho průměrná cena pohybovala jen nepatrně nad 400 korunami.

Webkamerám s IP se naopak dařilo za současného meziročního růstu průměrné ceny. Celoroční srovnání a stejně tak i vývoj v prvním čtvrtletí letošního roku skončily s objemovým přírůstkem blížícím se 40 %. Meziroční nárůst tržeb u těchto výrobků představoval 130 % a zpomalil v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy ve srovnání s loňským čtvrtletím dosáhl necelých 50 %. V březnu 2012 přitom kupující zaplatili za webkameru s IP v průměru 5300 korun, za jednoduché provedení bez IP 400 korun.

CS24


Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
EET Group je distributorem ProAV techniky značky Atlona
EET Group je distributorem ProAV techniky značky Atlona
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče