Český trh webkamer podle GfK

4. 7. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Skupinu webkamer tvoří na straně jedné jednoduché přístroje určené pro chatování přes internet, které jsou zcela závislé na počítači, a na straně druhé IP kamery schopné jak samostatného provozu, tak i digitalizace a komprimace videosignálu a jeho distribuce do počítačové sítě.

Přestože se IP kamer prodalo za první tři měsíce letošního roku v porovnání se stejným obdobím loňského roku zhruba o desetinu méně, tržby narostly téměř dvojnásobně. Díky rozšiřující se nabídce těchto výrobků a jejich technickým možnostem dosáhla průměrná investice spotřebitelů do IP kamery v březnu letošního roku částky 5 600 Kč.

Trhu dominují jednoduché webkamery (bez IP), které za první tři měsíce roku obsáhly 97 % celkových prodejů webkamer. Nicméně s ohledem na jejich téměř desetinásobně nižší celkovou průměrnou prodejní cenu také jejich podíl na tržbách představuje nižší hodnotu než při objemovém srovnání, konkrétně v prvním kvartále letošního roku zhruba 70 %.

Podíl IP kamer na celkovém obratu skupiny tak v letošních měsících posiloval a v březnu již zaujímal více než třetinu tržeb. V souhrnu oba typy webkamer narostly za první kvartál letošního roku o 15 % v počtu prodaných výrobků a jejich obrat se zvýšil o necelou pětinu.

Cenovou různorodost skupiny dokládá i následující srovnání. Z celkových prodejů webkamer se v letošním kvartále přibližně každá druhá prodala v ceně do 350 Kč. Tento segment výrobků se přitom na celkovém obratu skupiny podílel z jedné čtvrtiny. Naopak v ceně 1500 Kč a vyšší se prodala pouze 4 % webkamer, ta se však na celkové hodnotě prodeje skupiny podílela z více než třetiny.


 

bitcoin školení listopad 24

GfKVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě