Skenery čelí i nadále značné konkurenci stále levnějších multifunkčních zařízení. Cenová šíře jejich nabídky začíná také u jednoduchých a levných modelů, které jsou však nejméně konkurenceschopné vůči levným multifunkčním zařízením. Ze sortimentu skenerů se tak častěji prodávají přístroje dražší, tedy lépe vybavené, rychlejší, větších formátů a v poslední době také profesionální skenery.
Za loňský rok se v porovnání s předchozím rokem prodalo přibližně stejné množství skenerů, trh narostl v objemu pouze o necelé 1 %. Tržby však dosáhly, podobně jako před rokem, 10% nárůstu díky prodejům dražších přístrojů. V loňském roce činila průměrná investice do skeneru 4 100 Kč, což bylo ve srovnání s průměrnou cenou multifunkčních zařízení téměř o 700 Kč více.
Své místo na trhu si v uplynulém roce budoval segment přístrojů s vysokým rozlišením nad 4800 dpi. Tyto skenery se vloni na celkovém objemu komodity podílely ze 6 %. Jejich podíl v průběhu roku postupně narůstal a v prosinci dosáhl dokonce dvojnásobku celoroční hodnoty. Přes polovinu loňského objemu prodeje se zrealizovalo v System Houses, kde se v rámci sledovaných odbytových cest prodávaly relativně nejdražší přístroje. V ceně nad 600 eur se vloni prodalo 5 % skenerů, které se na celkových tržbách podílely z jedné čtvrtiny.
Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).
Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.