Sortimentní skladba skenerů začíná u jednoduchých typů vhodných např. pro domácí účely a sahá až k profesionálním přístrojům určeným grafikům. Jednodušší přístroje čelí značné konkurenci levných multifunkčních zařízení, které kromě tisku nabízí i funkci skenování. Ze sortimentu skenerů se tak častěji prodávají přístroje dražší, tedy lépe vybavené, rychlejší, větších formátů. Za loňský rok narostla v porovnání s předchozím rokem jejich celková průměrná cena téměř o desetinu.
Skenerů se za rok 2009 v porovnání s předchozím rokem prodalo zhruba stejné množství, zatímco právě tržby narostly o 10 %. Také v lednu letošního roku se skenery prodávaly dobře. Oproti lednu minulého roku vývoj tržeb a mírně i objemu zaznamenal přírůstek, a to opět při zvýšení celkové průměrné ceny.
Skenery podle prodejních kanálů
V uplynulém roce se přibližně devět z deseti skenerů prodalo v System Houses a Computer Shops. Objemová váha obou těchto kanálů meziročně posílila, v součtu o 5 %. Prodeje v System Houses, které jsou zaměřené především na firemní zákazníky, představovaly v roce 2009 již 57 % objemu trhu a na celkové hodnotě prodeje skupiny se podílely ze 63 %. Na druhé straně v Computer Shops, které se orientují primárně na soukromé zákazníky, realizovali necelou třetinu loňských celkových prodejů v kusech a čtvrtinu celkového obratu skupiny.
Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).
Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.