Český trh s klávesnicemi v roce 2010 podle GfK

28. 2. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Za rok 2010 se prodalo o 2 % méně klávesnic než v předchozím roce. V posledním kvartále uplynulého roku již objemové prodeje vzrostly zhruba o desetinu v porovnání s předchozím rokem, což do určité míry koresponduje i s oživením trhu stolních počítačů, k jejichž výbavě patří.

Ač klávesnice představují z pohledu investice relativně nízkou částku, přesto celková průměrná cena ještě meziročně klesla. V loňském roce se tyto periferie prodávaly v průměru  za necelých 360 Kč. Zhruba třetina klávesnic se vloni prodala v cenovém rozmezí 150 až 250 Kč a dále více jak čtvrtina v ceně od 250 do 500 Kč. Meziroční pokles podílu zaznamenal cenový top segment klávesnic od 1500 Kč, který v obratu klesl o 4 procentní body na 14% podíl.

Také v minulém roce se klávesnice prodávaly nejčastěji v provedení s kabelem, které tvořilo 85 % celkového trhu. Rádiové klávesnice se sice prodávaly v menší míře, ale obrat s nimi dosáhl v loňském roce již třetinového podílu. Toto provedení se v rámci sledovaných distribučních kanálů dařilo vloni prodávat v relativně největší míře v Consumer Electronic Stores. Takřka 40 % všech klávesnic se však prodalo v Computer Shops a jedna čtvrtina v System Houses.

bitcoin školení listopad 24


GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem