Za rok 2010 se prodalo o 2 % méně klávesnic než v předchozím roce. V posledním kvartále uplynulého roku již objemové prodeje vzrostly zhruba o desetinu v porovnání s předchozím rokem, což do určité míry koresponduje i s oživením trhu stolních počítačů, k jejichž výbavě patří.
Ač klávesnice představují z pohledu investice relativně nízkou částku, přesto celková průměrná cena ještě meziročně klesla. V loňském roce se tyto periferie prodávaly v průměru za necelých 360 Kč. Zhruba třetina klávesnic se vloni prodala v cenovém rozmezí 150 až 250 Kč a dále více jak čtvrtina v ceně od 250 do 500 Kč. Meziroční pokles podílu zaznamenal cenový top segment klávesnic od 1500 Kč, který v obratu klesl o 4 procentní body na 14% podíl.
Také v minulém roce se klávesnice prodávaly nejčastěji v provedení s kabelem, které tvořilo 85 % celkového trhu. Rádiové klávesnice se sice prodávaly v menší míře, ale obrat s nimi dosáhl v loňském roce již třetinového podílu. Toto provedení se v rámci sledovaných distribučních kanálů dařilo vloni prodávat v relativně největší míře v Consumer Electronic Stores. Takřka 40 % všech klávesnic se však prodalo v Computer Shops a jedna čtvrtina v System Houses.
Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).
Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.