Podle předběžných výsledků ČSÚ se v českém maloobchodě (kromě motoristického segmentu, CZ-NACE 47) v březnu 2015 sezónně očištěné tržby snížily reálně meziměsíčně o 0,7 %. Meziročně rostly očištěné tržby o 4,7 %.
Růst tržeb zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny zboží s výjimkou prodeje oděvů a obuvi. Prodejny počítačového a komunikačního zařízení dosáhly růstu tržeb o 20,6 %, internetové a zásilkové obchody rostly o 27,7 %.
Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 97,6 % a byl ovlivněn zejména nižšími cenami pohonných hmot a ICT zařízení.
Za celé 1. čtvrtletí 2015 se tržby v maloobchodě zvýšily reálně meziročně o 6,0 %. Z pohledu služeb pak tržby za ICT činností vzrostly o 4,6 %, což je nejvíce od 4. čtvrtletí 2008.
Na výsledku se podílely telekomunikační činnosti růstem o 3,1 % a činnosti v oblasti IT (programování, správa počítačového vybavení či poradenství v oblasti IT) růstem o 5,1 %.
Na Slovensku statistický úřad registroval v březnu meziměsíční růst tržeb v maloobchodě o 0,7 % a ve velkoobchodě o 2,7 %.
V meziročním srovnání se tržby v maloobchodě navýšily o 1,9 % z toho prodej ICT zařízení rostl o 2 %. Ve velkoobchodě rostly tržby druhý měsíc po sobě. V úhrnu se zvýšily o 3,5 %, z toho ve velkoobchodě s ICT o výrazných 33,3 %.
Za celé první čtvrtletí celkové tržby ve slovenském maloobchodě vzrostly o 0,6 %, ale prodeji ICT se v souhrnu kvartálu nedařilo, když klesl o 6,5 %. Ve velkoobchodu rostly o 0,4 %, velkoobchod s ICT pak vykázal růst o 14,8 %.
Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR