Česko v datech: Březnová poptávka po herním zboží v ČR překonala Vánoce

12. 5. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © iriska - Fotolia.com
V březnu vlivem pandemie celosvětově přibylo hráčů videoher; v současné době jich je podle Deloittu až 2,5 miliardy. Distributor eD system zaznamenal v České republice během března třetinový nárůst prodeje herních počítačů.

Z údajů společnosti eD system vyplynulo, že karanténní opatření se v České republice promítla do poptávky po konzolích, počítačích a příslušenství. Distributor odhaduje, že v březnu stouply prodeje herních počítačů zhruba o třetinu.

Celosvětově pak tráví čas hraním videoher až dvě a půl miliardy lidí. Podle průzkumu společnosti Deloitte tak nejčastěji činí na mobilních telefonech; v březnu vlivem pandemie navíc přibylo hráčů, na největším herním portálu Steam meziročně o 36,7 %.

Průměrnému hráči je 34 let. Navzdory obecnému přesvědčení o gamingu jako mužské záležitosti ovšem představují ženy až 45 % všech hráčů videoher,“ uvádí Tomáš Odstrčil z analytického projektu Česko v datech.

Hlavním nástrojem pro hraní her jsou podle výše zmiňovaného průzkumu společnosti Deloitte mobilní telefony, na kterých trávíme 47 % herního času. Zhruba 27 % patří konzolím, dalších 22 % pak počítačům.

Nákupy během pandemie

Karanténa se podle projektu promítla i do prodejů herního vybavení. Například business unit manažer společnosti eD system Michal Útrata uvádí, že herní počítače vlastní značky distributora Lynx se od začátku roku prodávají dvakrát více než vloni.

Růst poptávky jsme pocítili díky protiepidemickým opatřením, ale i díky příchodu zajímavých novinek. Meziročně o 44 % vzrostl prodej základních desek pro stavbu počítačů, o 15 % poskočil také prodej grafických karet,“ upřesňuje.

Celkové prodeje herních počítačů a notebooků se podle údajů eD systemu v březnu meziročně zvýšily o 28 %. Data České spořitelny navíc naznačují, že letošní březen se v tržbách u některých věkových kategorií rovnal předvánoční horečce.

U jiných jej dokonce překonal. U nejnáruživějších nakupujících ve věku 20-29 let byl nárůst oproti únoru více než padesátiprocentní,” komentuje situaci na tuzemském trhu hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil.

PlayStation 2, Minecraft a ti další

Historicky nejúspěšnější konzolí je podle Česka v datech PlayStation 2 se 157,7 miliony celosvětově prodaných kusů, z nichž 55,3 milionu připadá na Evropu. Globálně následuje Nintendo DS (154,9 milionu kusů) a Game Boy (119 milionů kusů.)

bitcoin školení listopad 24

Z hlediska videoher je historicky nejúspěšnějším titulem Minecraft, jehož se od jeho uvedení v roce 2011 prodalo na 180 milionů kopií. Na druhé příčce se umístilo GTA V, jenž je však nejvýdělečnějším zábavním produktem v dějinách.

Zdroj: Česko v datech

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci