České Radiokomunikace (ČRa) oznámily záměr rozšířit prodejní kanály svých ICT služeb a chystají se vybudovat si partnerskou sít. Společnost chce prostřednictvím partnerů nabízet především služby a produkty v oblasti cloudu a datových center.
ČRa mají zájem o širokou škálu potenciálních partnerů – od prodejců hardwaru a služeb, přes distributory, resellery softwaru, poradenské společnosti a nezávislé dodavatele softwaru až po systémové integrátory.
„Rostoucí požadavky klientů nás postavily před rozhodnutí, jak obsloužit daleko více klientů a nabídnout jim doplňkové služby, kterým se sami nevěnujeme až tak podrobně. Abychom se mohli zaměřit na to, co umíme nejlépe, hledáme partnery ke spolupráci,“ uvedl obchodní ředitel ČRa Petr Sichrovský.
Přeprodej i kombinace s vlastními produkty
Spolupráce s partnery bude mít podobu přeprodeje či zprostředkování obchodů, ale nabídne i možnost možnost kombinace produktů a služeb ČRa s vlastními službami partnerů. V prvním případě ČRa přebírá plně technickou i obchodní část na sebe a partner má nárok na provizi vyplacenou jednorázově nebo na základě pravidelných výplat.
V druhém případě obchodní vztah vznikne mezi partnerem a klientem a ČRa zde budou vystupovat v roli poskytovatele infrastruktury. Partnerovou provizí bude sleva z nakupovaných služeb a zároveň bude zodpovědný za obchodní i technickou komunikaci s klientem.
Technická i prodejní podpora
ČRa plánují své budoucí partnerské síti poskytnout širokou podporu. Partneři se podle spoelčnosti budou moci spolehnout na zkušený technický tým, který pomůže jak s návrhem vlastního řešení, tak i prezentací u koncového zákazníka.
Pomoc partnerům však bude probíhat i formou podpory prodeje prostřednictvím pravidelných školení nebo pomoci s administrativou a marketingovými aktivitami. ČRa již sestavily nový interní tým, který bude mít celou spolupráci s partnery na starosti.
Zdroj: České Radiokomunikace, ChannelWorld