Koncept affiliate marketingu, tedy reklamního modelu, ve kterém zadavatel neplatí za zobrazení či proklik, ale vyplácí provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy, se podle společnosti VIVnetworks.com zabydluje v českých internetových obchodech.
Síť VIVnetworks.com, která poskytuje služby v této oblasti, například za roku 2015 eviduje 60 % nárůst obratu a čtvrtinový nárůst počtu spolupracujících e-shopů. Za celý rok 2015 síť eviduje 921 tisíc objednávek v hodnotě 1,1 miliardy korun.
VIVnetworks.com uvádí, že affiliate marketing e-shopům generuje kolem 10 % obratu, výjimkou však nejsou ani takové obchody, kterým tvoří až 15 %. Prostor pro další rozmach tohoto modelu je přitom podle společnosti stále velký.
„Hrubým odhadem může být celkový obrat e-shopů v affiliate marketingu v České republice za loňský rok až 3 miliardy korun,“ uvedl Robert Studený, COO společnosti VIVnetworks.com.
Zákazníci do e-shopů podle VIVnetworks.com přichází na základě nejrůznějších forem reklamy. Nejvíce zákazníků (35 %) je osloveno prostřednictvím obsahových webů a blogů, u kterých nejlépe fungují recenze, PR články nebo různá doporučení. Necelých 20 % zákazníků reaguje na cashbacky a 25 % na kupóny.
Zdroj: VIVnetworks.com