Český projekt Colpirio.com představil svou stejnojmennou marketingovou platformu, která podle svých tvůrců umožní personalizovat digitální reklamu i obsah webů a nabídku e-shopů v reálném čase. Projekt má ambice stát se alternativou tradičních reklamních sítí a v některých ohledech je chce i překonat.
Colpirio je technologie, která umožňuje marketingovou komunikaci založenou na prediktivní analýze potřeb a chování uživatelů internetu. Platforma má umět získávat anonymizovaná data o chování uživatelů, analyzovat je, srovnat je s nabídkou inzerentů a zobrazit uživatelům v pravý čas tu pravou nabídku.
Platforma je podle svých tvůrců typickou ukázkou využití analýzy velkých dat v reálném businessu. Využívá strojové učení a umělou inteligenci k budování behaviorálních profilů uživatelů, ze kterých dokáže pomocí prediktivních modelů určit, jaká nabídka je s největší pravděpodobností zaujme.
Zobrazení nabídky může následně proběhnout jako personalizovaná nabídka na webu klienta nebo jako bannerová reklama na webu třetí strany. Podstatné je, že pro konkrétního návštěvníka je z XML feedů klientů v reálném čase vygenerováno doporučení konkrétního produktu s největší pravděpodobností prodeje.
Colpirio.com v současnosti nabízí pět základních služeb. Pro inzerenty a e-shopy personalizovanou behaviorálně cílenou a dynamicky generovanou reklamu, pro obsahové servery umělou inteligenci pro doporučování článků, automatické štítkování a personalizaci obsahu.
Pro e-shopy je pak k dispozici také služba doporučování produktů, a jako doplněk pak nástroje pro personalizaci e-mailingu. Poslední službou v nabídce je možnost datové integrace a využití behaviorálního cílení pro retailové řetězce.
Zdroj: Colpirio.com