Česká elektronická komerce vstoupila do nového roku 18% růstem obratu (Acomware)

15. 4. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Úspěšný začátek roku podle společnosti Acomware přináší příslib celého úspěšného roku. Analytici poukazují na výrazný růst obratu generovaného nákupem přes mobilní zařízení.

Podle údajů publikovaných společností Acomware vstoupila česká e-commerce do nového roku více než úspěšně. Množství nákupů během prvního kvartálu rostlo a obrat prodejců se díky tomu zvedl meziročně o 18 %.

Pokud by takto trh rostl i po celý zbytek letošního roku, zvýšil by se celkový obrat e-commerce z loňských 81 miliard na zhruba 96 miliard Kč.

Tempo růstu české e-commerce sice oproti loňskému roku mírně polevilo, ale i tak jde o jasný signál, že e-shopy čeká další silný rok,“ předpovídá Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware.

Prodejcům se v prvním kvartálu měly zvýšily příjmy bez ohledu na kategorii zboží či zařízení, které zákazníci k objednávce zvolili.

Obrat z m-commerce se zdvojnásobil

Acomware dále uvádí, že lidé stále častěji nakupují ze svých mobilů – za poslední rok se příjmy z tohoto typu zařízení více než zdvojnásobily. Prim v on-line nakupování však u českých zákazníků stále hrají osobní počítače, z nichž pochází 86,5 % všech tržeb (v prvním kvartálu roku 2015 to však bylo 92 %).

Růst je patrný ve všech segmentech. Obchodníkům se zvýšily objednávky z počítačů, tabletů i mobilů, uvedl Penkala. „Nejvyšší tempo růstu za poslední rok vykazuje množství objednávek z chytrých telefonů. Jejich podíl na obratu e-shopů je v průměru zhruba 8 %, tablety tvoří asi 5,5 %.“

Pokud jde o srovnání letošního prvního čtvrtletí a loňských Vánoc, došlo od ledna k poklesu míry konverze. Ta určuje počet návštěvníků, kteří v e-shopu uskutečnili svou objednávku.

Konverze sice poklesla z 2,4 % na 1,92 %, zvýšila se ale průměrná útrata. Zákazníci v e-shopech nakoupili v průměru za 1 892 Kč, loni to bylo asi o 150 Kč méně,“ dodal Jan Penkala.

bitcoin školení listopad 24

Klíčové ukazatele české e-commerce v 1. čtvrtletí 2016

  • Tržby českých e-shopů vzrostly meziročně o 18 %. V porovnání s posledním čtvrtletím loňského roku ale zároveň došlo k poklesu o zhruba 9 %.

  • Lidé české e-shopy nejvíce navštěvují z osobních počítačů, které tvoří 74,5 % veškeré návštěvnosti. Meziročně však jde o pokles o zhruba 7 % ve prospěch mobilů a tabletů.

  • Dominantní nadále zůstávají objednávky z počítačů, které tvoří zhruba 86,5 % všech tržeb.

  • V kategorii mobilních zařízení vládnou smartphony – nákupy z nich tvoří již 8 % tržeb a také 17,5 % návštěvnosti tuzemských e-shopů, u tabletů jde o 5,5 % (obrat), respektive 8 % (návštěvnost).

  • Nejrychleji roste obrat z mobilních telefonů – meziročně o 133 %. Tablety zaznamenaly růst o 52 %, PC o 11 %.

  • Hodnota průměrné objednávky v e-shopech dosáhla částky 1 892 Kč. Míra konverze byla 1,92 %.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA