Společnost Shoptet informuje, že obrat českých e-shopů ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 50,45 miliard korun, což je v meziročním srovnání nárůst o více než 10 %. Rekordní druhý kvartál podtrhuje i nárůst 3 144 nových e-shopů v tomto období.
„Meziroční srovnání výsledků potvrzuje, že oblast e-commerce zaznamenala během pandemie koronaviru značný růst,“ komentuje vývoj Samuel Huba, CEO Shoptetu, s tím, že majitelé kamenných obchodů byli nuceni přesunout svůj byznys na internet.
„Před vypuknutím pandemie v roce 2019 zaznamenaly české e-shopy od dubna do června obrat 35,4 miliardy korun. V letošním roce byla za stejné období překonána hranice 50 miliard korun, což je nárůst o více než 40 procent,“ upřesňuje.
E-commerce je mainstreamem obchodu
E-commerce podle Huby zároveň zvyšuje svůj podíl na celkovém maloobchodu. Ten na rozdíl od e-commerce roste jen o jednotky procent a podle posledních statistik ČSÚ meziměsíční tržby v maloobchodě stagnují.
„Stále tedy platí, že efekt covidu na českou e-commerce působí a dá se očekávat, že vánoční sezóna bude opravdu mimořádná a zcela jistě rekordní,“ doplňuje Huba.
Shoptet rovněž uvádí, že meziročně se zvýšil i obrat tuzemských e-shopů za první polovinu letošního roku. V lednu společnost očekávala, že by obrat mohl letos stoupnout o zhruba 18 %. Již během prvních šesti měsíců však vykázal nárůst o 29 %.
Sektor české e-commerce se v Q2 rozšířil o 3 144 nových e-shopů. Jedná se o meziroční nárůst o 25 procent. Nejčastější segmentem, ve kterém lidé na internetu podnikají, zůstává i nadále oblečení a doplňky. Následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady či potraviny a dětské zboží s elektronikou.
Zdroj: Shoptet