Zhruba dvě pětiny lidí v České republice utratí za telefonní služby měsíčně mezi 200 Kč až 500 Kč. Vyplývá to alespoň z průzkumu obchodního serveru Aukro.cz.
Aukro.cz prezentování výsledků průzkumu spojilo s oznámením spolupráce s českým VoIP operátorem FAYN, jenž se stane také dalším mobilním virtuálním operátorem.
Aukro.cz nyní pod značnou Aukrofon nabízí VoIP služby s voláním od 0,42 Kč, tarifem bez stálé platby a voláním mezi uživateli zdarma. Více viz tabulka na konci textu.
Za telefonování Češi nejčastěji utratí do 500 Kč
Podle průzkumu serveru Aukro.cz se měsíční útrata za telefonní služby 41 % dotázaných pohybuje od 200 do 500 Kč. Méně než 200 Kč za telefonní služby měsíčně zaplatí 23 % oslovených. Celkově tedy 64 % oslovených měsíčně provolá do 500 Kč.
Více než 500 Kč telefon měsíčně stojí 26 % respondentů. Přesněji mezi 501 Kč a 1000 Kč telefonování měsíčně vyjde 23 % respondentů. Více než 1000 Kč měsíčně stojí telefonování 13 % dotázaných.
Skype zná 80 % oslovených, zkratka VoIP je neznámá
Podle průzkumu Češi hledají úspory ve volání přes internet, pročež prý Aukro.cz ve spolupráci s VoIP operátorem spouští službu Aukrofon.
Službu Skype zná 80 % oslovených a 36 % oslovených pak uvedlo, že některou ze služeb pro volání přes internet aktivně využívá. Přesto zkratku VoIP, která zastřešuje technologie a služby pro přenos hlasu přes internet, vůbec nezná 71 % dotázaných.
Za velké překvapení ovšem této výsledek považovat nelze, protože zkratka VoIP se používá spíše v odborných kruzích, kdežto ke koncovým zákazníkům jdou jednotlivé služby a řešení pod vlastní obchodní značkou jako je třeba zrovna Skype.
Tarify služby Aukrofon (zdroj Aukrofon.cz)
Zdroje: Aukro.cz, Aukrofon.cz a ChannelWorld.cz