Heureka podle svých statistik tvrdí, že průměrnou výšku nákupu ovlivňuje zejména elektronika, která tvoří v České republice i na Slovensku přes třetinu všech nákupů.
„Průměrná výše objednávky dlouhodobě klesá, což souvisí s tím, že roste počet zákazníků, kteří na internetu nakupují i zboží nižší hodnoty,“ uvedl v oznámení tisku Kamil Demuth, projektový manažer Heureky.
Kromě elektroniky, zejména bílé techniky, televizorů, mobilních telefonů či fotoaparátů, nakupujeme na internetu zejména oblečení a obuv, knihy a kosmetiku.
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) letos průměrná roční útrata Čechů v e-shopech vzroste zhruba o 200 korun a 9 280 korun. V loňském roce se průměrná roční útrata Čechů na internetu snížila z 11 655 korun v roce 2010 na 9 102 korun.
Zdroj: Heureka, APEK