Z průzkumu společností PayPal a GfK vyplývá, že již více než tři čtvrtiny českých on-line spotřebitelů nakupují v e-shopech. Z odpovědí respondentů vyplývá, že čeští zákazníci sice i nadále preferují zejména tuzemské obchody, ale jejich odvaha nakupovat v zahraničí roste.
Průzkum uvádí, že 16 % oslovených zákazníků nakupuje v zahraničních e-shopech alespoň jednou za půl roku. Mezi českými on-line zákazníky přitom vedou internetové obchody v Číně, kde nakoupila už více než polovina z nich. Další v pořadí byly obchody z Německa, USA a Spojeného království.
Důvody, proč Češi nakupují v zahraničních e-shopech, se podle průzkumu mění. Cena je důležitá pouze v případě čínských obchodů, zatímco jinde rozhoduje dostupnost zboží, které není možné dostat doma, a důležitá je pro ně také vyšší kvalita produktů, příznivý směnný kurz či větší výběr zboží a stylů.
Čechy přitom nejvíce táhne do zahraničních e-shopů oblečení, které nakupuje více než třetina respondentů. Až za oblečením následuje spotřební elektronika, kterou takto nakupuje 28 % respondentů, a hračky, které kupuje 15 % oslovených.
Pokud jde o platební metody, tak měl PayPal měl coby zadavatel průzkumu jistě radost z toho, že je mezi českými spotřebiteli nejoblíbenějším způsobem platby za nákupy v zahraničí. Jeho službu využívá 36 % respondentů, zatímco druhou nejoblíbenější metodu, platbu kartou, používá 33 % českých online nakupujících.
Zdroj: PayPal