Mark Register, VP software busines parnters and mid market, IBM, mluvil na Canalys Channels Forum 2013 o tom, jak změnit příležitost na zisk.
Podle Registera je svět stále vybavenější dalšími zařízeními a více propojený. Zákazníci tak čelí řadě nových výzev. Podle studií IBM 45 % CFO vidí potřebu zlepšit integraci dat a řízení rizik a 73 % CMO chce investovat do technologií pro správu velkých dat.
CEO poprvé ve studiích IBM identifikovali technologie jako nejdůležitější externí sílu, která má dopad na jejich organizace. Na dalších místech jsou dovednosti zaměstnanců a tržní faktory.
Nejdůležitějšími technologiemi pro inovace a řešení specifických obchodních výzev jsou podle studií IBM velká data a jejich analýza (83 %), mobilita (74 %) a cloud (68 %).
Téměř dvě třetiny dotázaných organizací (63 %) říká, že informace vč. big data a analytiky vytváří konkurenční výhodu.
Dále Mark Register zdůraznil trend mobility, kdy 90 % uživatelů údajně používá více obrazovek dohromady a 91 % mobilních uživatelů má udržovat permanentně svá zařízení v dosahu ruky. V poslední Cyber Monday (den největších amerických on-line výprodejů) rostl prodej mobilních zařízení meziročně o 96 %.
Strategická změna v režii cloudu
Cloud podle IBM pohání strategickou změnu – 90 % vedoucích organizací bude údajně investovat do cloudových technologií do roku 2014.
Pro odlišení potřebují vedoucí organizace slovy Registera kapitalizovat na podnikové mobilitě, cloud computingu, bezpečnosti a chytřejší fyzické infrastruktuře.
Co patří mezi největší obchodní příležitosti pro partnery? Podle IBM tzv. Smarter Planet představuje trh o velikosti 179 miliard dolarů, business analytics může generovat až 168 miliard dolarů, cloud computing 196 miliard a růstové trhy 234 miliard dolarů.
Mark Register partnery upozornil, že dnes mluvíme o nových zákaznících, kterými jsou CMO, CFO, HR a CEO. Už neprodáváte šéfům IT. Právě z toho důvodu IBM připravilo nové white papery, které jsou od tohoto týdne partnerům dostupné.
K dispozici jsou tři typy white paperů: nová éra computingu (analytika, cloud, mobilita, sociální média), nový typ klientů (CMO, CFO, HR, CEO) a nový typ odbornosti (zkušenosti, odbornost, eminence – větší zapojení než odbornost).
Zdroj: ChannelWorld