Dynamika meziročního růstu prodejů cartridgí dosáhla za loňský rok dvojciferné výše. Konkrétně se ve sledovaných distribučních kanálech prodalo o 12 % více jednotlivých kusů tohoto sortimentu, přičemž tržby vzrostly jen o procento nižším tempem. Za jednotlivé cartridge zaplatili v loňském roce kupující v průměru 610 korun.
Objem prodeje cartridgí do inkoustových tiskáren převýšil v minulém roce prodeje tonerů do laserových zařízení 4,7násobně. V kusech obě tato provedení meziročně vzrostla v podobné míře o více než desetinu, v tempu nárůstu tržeb se však lišily.
Zatímco balení inkoustové cartridge se vloni prodávalo za cenu v průměru o 4 % vyšší než v roce 2010, průměrná investice do balení tonerů pro laserová zařízení naopak o 4 % klesla. Navzdory tomuto poklesu však investice do tonerů několikanásobně převyšovala průměrnou cenu inkoustových cartridgí, a tak v obratu oba tyto segmenty zaujímaly v loňském roce zhruba polovinu.
Podíl objemu originálních výrobků meziročně posílil na necelých 80 % objemu trhu, v hodnotě váha tohoto segmentu dosáhla 85 %. V loňském roce spotřebitelé zaplatili za jednotlivé originální cartridge již méně než 700 korun, do neoriginálních výrobků investovali mírně přes 400 korun.
Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).
Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.