Canon oznámil výsledky a změnil strukturu. Obrat poklesl o 5,9 %

22. 2. 2010
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Canon CZ a SK oznámil své finanční výsledky za rok 2009 a představil novou organizační strukturu vyplývající ze změn na regionální úrovni. Jak se dařilo jednotlivým divizím a jak se v letošním roce změní přístup výrobce k partnerům?

Canon EOS D7. Jedna z loňských zbraní výrobce na trhu zrcadlovek.V roce 2009 prodal Canon CZ a SK celkem 244 000 produktů (nejsou započítány komponenty, příslušenství a spotřební materiál), což znamená nárůst o 6,5 %. Obrat Canon CZ a SK se vyšplhal na 100,4 milionů eur, přesto se jednalo o meziroční pokles 5,9 %. Výrobce nicméně hodnotí výsledek jako pozitivní.

Sice jsme také zaznamenali pokles obratu, ale to bylo dáno negativním vývojem celého trhu a jeho celkovým poklesem. Naopak jsme v období krize trvale posilovali svoje tržní podíly ve většině produktových řad, které dodáváme, což je jasným důkazem, že jsme obratově ztratili o poznání méně než naši konkurenti. Děláme maximum pro dosažení našeho střednědobého cíle, kterým je být jedničkou na trhu ve všech našich segmentech,“ uvedl v oznámení Ladislav Paleček, Managing Director, Canon CZ a SK.

O tom, že na výrobce nedopadl pokles obratu nijak dramaticky, svědčí i některé kroky provedené v loňském roce. „Podařilo se nám v průběhu roku zredukovat provozní náklady o 15,8 %, což pozitivně ovlivnilo náš celkový hospodářský výsledek. Přitom jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a změny se nijak nedotkly ani výplat, odměn a ostatních zaměstnaneckých benefitů, což mě osobně velmi těší,“ doplnil Ladislav Paleček.

Canon podle divizí

Výsledky divize CIG (Consumer Imaging Group – Foto-video, spotřební elektronika a malá kancelářská technika) klesly o 2,7 % na 83 774 milionů eur a divize BIG (Business Imaging Group) zaznamenala pokles o 23,2 % na 16 580 milionů eur. Ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je to o 10 % lepší výsledek než v Polsku a téměř trojnásobek maďarského výsledku.

Na trhu fotoaparátů uvádí výrobce tržní podíl v roce 2009 ve výši 8,9 %, což znamená posílení o 4,7 % oproti předchozímu roku a pozici jasné jednička s náskokem 12 % na druhého v pořadí. Jednoznačné prvenství drží Canon v oblasti digitálních zrcadlovek. Na českém trhu, který ročně čítá přibližně 39 000 produktů, výrobce posílil o 1,8 % na 48,5% podíl na trhu. V kompaktech Canon CZ zlepšil svoji pozici a posunul se s 20,4 % z třetí pozice na druhou.

Na poli inkoustových multifunkcí rostl výrobce o 4,6 % a upevnil si s 37,1 % pozici dvojky. Stejnou pozici obhájil v segmentu dokumentových skenerů s podílem 24,9 %. Canon CZ posiloval pozici i v oblasti laserových multifunkcí. V černobílých posílil místo dvojky o 2,5 % na 21,2% a v barevných se posunul oproti roku 2008 ze čtvrtého místa na třetí díky zlepšení o 1,5 % na 10,7 %. Všechna uvedená data poskytl výrobce na základě měření výzkumné společnosti GfK.

V divizi Business Imaging Group zaznamenal výrobce propad u kancelářských produktů. Mezi velkoformáty drží podle agentury Infosource s 15 % na trhu druhou pozici.

Korporátní změny v Canonu

Aktuální změny struktury vychází z regionální vize One Canon. Prakticky jde o spojení divizí CCI (Canon Consumer Imaging) a CBS (Canon Business Solution) na lokální úrovni, odstranění duplicit a dvojího přístupu k partnerům a vytvoření společné a jednotné prodejní a marketingové organizace. Vize je aplikována v celém regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika).

One Canon přináší zjednodušení, optimalizaci a zrychlení obchodních procesů a revitalizaci prodejního zaměření a péče o klíčové zákazníky,“ slibuje si od změn výrobce v oznámení. Příčinou změn jsou s největší pravděpodobností slabé výsledky divize CBS.

Canon je známý silným zázemím v oblasti vlastního vývoje a výroby. Také na tomto poli v loňském roce posiloval, když postavil základy nové továrny v Nagasaki, kde více než 1 000 zaměstnanců zahájí v dubnu roku 2010 výrobu digitálních zrcadlovek a kompaktů.

Canon založil v roce 2009 také několik zajímavých obchodních aliancí. Synergie s Hewlett-Packard znamenala spojení prodeje a distribuce multifunkčních zařízení Canon a řešení HP pro podnikový tisk a zpracování obrazu.

ICTS24

Akvizice Océ financovaná z vlastního jmění Canonu má přispět k vytvoření světové jedničky v tiskovém průmyslu (rozšíření prodeje Océ do Asie, vzájemný křížový prodej v Evropě a USA).

Canon také v loňském roce převzal 90 % společnosti Optopol Technology a stal se světovou jedničkou v segmentu oftalmologické diagnostiky.

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi