Ladislav Paleček, generální ředitel společností Canon CZ a Canon SK, na tiskové konferenci v Praze prezentoval výsledky společnosti a další strategii. Celosvětově Canon dosáhl obratu 40 miliard dolarů celosvětově (zisk 2,6 miliardy), v Evropě vykázal obrat 8,8 miliardy.
Na českém a slovenském trhu společnosti vygenerovala obrat 2,879 miliardy korun. Akvírované Océ na těchto trzích dosáhla obratu 706,5 milionu.
K 1. 7. 2013 zanikne Océ CZ a SK a bude plně integrována do Canonu, přičemž bude nadále fungovat jako jeho sub-brand. Pro rok 2013 si Canon projektuje obrat 3,857 miliardy korun tedy 7,6% meziroční růst.
Pro ukázku dosavadní výkonnosti prozradil Ladislav Paleček výsledky společnosti za leden-únor 2013. Za první dva měsíce Canon dosáhl 7,2% meziročního růstu obratu na 445 milionů korun (CIG rostl o 20 % na 211 mil. Kč, BIG rostl o 6,5 % na 128 mil. Kč, PPG rostlo o 2,8 % na 106 mil. Kč). Hrubý zisk společnosti se však také díky akvizici Océ významně navýšil o 148,2 % na 16,4 milionu korun.
Střednědobé cíle Canonu v EMEA pro 2013-2015
Canon se chce stát tržní jedničkou ve všech svých klíčových obchodních segmentech, stát se č. 3 v oblasti business services a vytvářet zisk v každé ze svých obchodních činností.
Zaměří se na růst obchodu v oblasti tiskových řešení a služeb, kde doposud rozšiřoval portfolio řadou akvizic (např. Océ či IRIS).
Integrace Canonu a Océ v ČR má pomoci navýšit tržby konsolidací prodejních kanálů, plným využitím potenciálu všech klíčových zákazníků a navýšením zisku využitím synergických efektů, uvedl Ladislav Paleček.
Nejprodávanější produkty Canonu
Marketingový ředitel Miloš Bejblík, okomentoval vývoj trhu podle čísel GfK. Český maloobchodní trh inkoustových multifunkčních zařízení vloni meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 22 % (Canon klesl o 5 %). Trh skenerů v ČR loni meziročně klesl v kusovém vyjádření o 29 % (Canon prodal o 14 % méně).
Canonu se podařilo ve svých produktových kategoriích udržet na předních příčkách. Nejprodávanější DSLR v ČR za rok 2012 byl EOS 600D (na 4. místě pak EOS 5D Mark III).
Mezi nejprodávanější inkoustové tiskárny Canon patří Pixma IP100, IP 4950 a 6550 a nejprodávanějšími inkoustovými MFP Canon za loňský rok jsou Pixma MG 5350, MP 280. MG 5150 a MG 5250
Komunikace a akce v roce 2013
Radka Palánová, která má na starost korporátní a marketingovou komunikaci, upozornila, že na webu www.canon.cz/akce naleznete veškeré akce pro koncové zákazníky. Canon připravil také další weby.
Propagaci v oblasti tisku pro domácnosti představuje web www.zkustisk.cz, kde si zákazník může objednat zkušební výtisk konkrétního modelu a fotografie mu přijde domů. Canon také dále rozvíjí tzv. Creative Park – kreativní šablony pro tisk.
U tiskáren Pixma Home bude Canon komunikovat především Wi-Fi funkce, u Pixma pro SME/SOHO vysokou produktivitu a konektivitu a u Pixma PRO pak vysokou kvalitu fotografických výstupů
V oblasti fotografování Canon připravil web www.nebojtesefotit.cz, kde uživatelé najdou návody pro focení i natáčení videa. Z dalších aktivit podle Radky Palánové poběží např. PPC kampaň na FB, připraveny jsou spotřebitelské soutěže a Canon Academy - pokročilá školení pro uživatele produktů Canon.
Společnost letos v komunikaci sjednotila slogan pro všechny spotřebitelské produkty na „Power to Your Next Step“, který bude využívat v POS, ATL i PR.
Canon na tiskové konferenci dále představil produktové novinky pro jaro 2013.
Zdroj: ChannelWorld, Canon