Podle průzkumu, který provedla společnost ICM mezi více než 4 000 respondenty z Velké Británie, Francie a Německa v dubnu 2012., spotřebitelé projevují zřetelný nedostatek důvěry, pokud jde o ochranu osobních údajů.
Výzkum ukázal, že 76 % dotázaných spotřebitelů by pravděpodobně opustilo danou firmu nebo poskytovatele služeb, pokud by unikla jejich osobní data. Největší obavy se týkají úniku dat o kreditních kartách nebo bankovních účtech (48 % respondentů).
Pouze 12 % respondentů věří, že organizace dělají pro ochranu jejich osobních údajů dost. Nicméně při výběru společnosti nebo poskytovatele služeb se dotázaní spotřebitelé stále řídí cenou, která je pro ně důležitější (64 %) než zabezpečení osobních údajů (30 %).
Výzkum také ukázal, že zatímco se spotřebitelé obávají nedodržení ochrany osobních údajů, většina lidí pouze pročte hlavní pasáže bezpečnostních ustanovení (36 %) a jen 19 % si přečte bezpečnostní pokyny celé. Navíc 13 % dotázaných nečte bezpečnostní informace vůbec.
Velké množství úniků dat je spojeno s tištěnými dokumenty. Podle průzkumu společnosti Quocirca z října 2011 více než 70 % organizací zaregistrovalo únik dat ve spojení s tištěnými dokumenty, ale jen 42 % se výrazně zaměřilo na zabezpečení této oblasti.
Zdroj: Canon