Ačkoli antivirový software není pokládán za kompletní ochranu před nově vznikajícími hrozbami, jedná se o základní část bezpečnosti. V letošním roce jeho podíl na trhu bezpečnostního software představuje 11,3 % a v následujícím roce se očekává jeho navýšení o 6,8 %.
Celkově se podle analytiků Canalys v roce 2012 zvednou výdaje na podnikový bezpečnostní software ve srovnání s rokem 2011 o 8,7 % na 22,9 miliardy dolarů.
SMB typicky hledají základní úroveň ochrany před on-line hrozbami, jelikož si neuvědomují skutečné hrozby, zatímco velké podniky mají definovanou bezpečnostní strategii. Proto většinou nakupují podle doporučení svých resellerů.
Samotní výrobci však umožňují nákup licencí on-line ve velkém přes své e-shopy, aby snadno navýšili svůj tržní podíl. Nově se zájmu z řad SMB bude podle analytiků těšit bezpečnostní software jako služba (SaaS).
Jedničkou na trhu je Symantec následovaný Trend Micro a McAfee, ale výrazněji prosazovat se začínají také menší hráči. Nejrychleji rostoucím výrobcem bezpečnostního software je Kaspersky Lab a podíl na trhu roste také společnostem Panda Security, F-Secure, Eset a AVG.
Zdroj: Canalys