Společnost Apple se ihned po svém vstupu na trh chytrých hodinek stala jeho hegemonem a tuto pozici si podle analytiků společnosti Canalys udržela i ve třetím kvartálu 2015.
Za půl roku, co jsou na trhu, se prodalo již sedm milionů hodinek Apple Watch, což je více, než kolik prodali všichni ostatní výrobci dohromady – ovšem ne za poslední dva, nýbrž posledních pět kvartálů.
Apple své výsledky počítá v milionech, přičemž ostatní výrobci se ve třetím čtvrtletí nedostalli přes 300 tisíc prodaných jednotek. Výsledky Samsungu se zhoršily vzhledem k vyčkávání uživatelů na nový model Gear 2, zatímco Pebble díky novým hodinkám Time Steel dostalo nad hranici 200 tisíc prodaných kusů.
V klíčovém čtvrtém kvartálu se výrobci podle Canalysu poperou o druhou příčku světového trhu, přičemž konkurence zhoustne. Na trh zamíří řada nových modelů, ale také řada zcela nových hráčů. Do konce roku představí své první chytré hodinky například společnost Tag Heuer, Fossil a další. Výsledky Applu ve čtvrtém kvartálu budou podle Canalysu představovat indikátor síly stále ještě velmi mladého trhu.
O první místo v segmentu základních náramků (zařízení bez schopnosti spouštět aplikace třetích stran) se mezitím dělí Fitbit, který sklízí úspěch se svým modelem Charge HR, a Xiaomi, které ve třetím kvartálu prodalo více než 10 milionů kusů svého modelu Mi Band.
Zdroj: Canalys