Podle údajů společnosti Canalys se v průběhu třetího čtvrtletí 2014 po celém světě prodalo téměř 5 milionů chytrých i základních elektronických náramků, což je o 37 % více v mezičtvrtletním srovnání. Třetí kvartál přinesl na trh zásadní novinku v podobě debutu operačního systému Android Wear.
Velký úspěch se zařízením postaveným na této platformě zaznamenala Motorola. Prodej jejích kulatých chytrých hodinek Moto 360 (na fotografii) ji vynesl na druhé místo segmentu chytrých náramků. Tomu však stále s přehledem vévodí Samsung a první trojici doplňuje Pebble.
Potenciál 1,8 miliardy uživatelů
Canalys upozorňuje, že ačkoliv je Android Wear zatím mladý systém, v budoucnu se stane zásadním pro celý segment chytrých náramků, spolu s Watch OS od Applu. Analytici zároveň dodávají, že pro využití plného potenciálu bude muset Android Wear ještě projít určitými změnami.
„Oznámení nového Apple Watch koncem kvartálu mělo vliv na prodej již dostupných zařízení, neboť někteří spotřebitelé se rozhodli počkat na nové hodinky od Applu,“ uvedl analytik Canalysu Daniel Matte.
Výsledky prodeje segmentu chytrých náramků ve druhém a třetím kvartálu byly podle Matteho stejné, ale vzhledem k existenci 1,8 miliardy aktivních chytrých telefonů s Androidem je zde obrovská potenicální uživatelská základna.
V oblasti základních náramků se na prvních místech nic nezměnilo, stále vede Fitbit a druhý je Jawbone. Na třetím místě se však nově objevil Garmin, který odtud sesadil Nike. Nebyl však sám – někdejšího lídra tohoto segmentu předběhly i společnosti Xiaomi a Huawei, které tak nově tvoří spodní část první pětice.
Graf – Rozdělení trhu chytrých náramků
Zdroj: Canalys