Canalys: V roce 2016 se prodají 2 miliony VR headsetů, v roce 2020 to bude desetinásobek

13. 12. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © michaelheim - Fotolia.com
Headsety pro virtuální realitu za sebou mají první rok na trhu a jejich výrobci mohou být spokojeni jak s výsledky, tak s prognózami dalšího vývoje. Nejspokojenější je zřejmě Sony, které si utrhlo téměř polovinu trhu, byť svůj model uvedlo na trh až na začátku posledního kvartálu.

Společnost Canalys předpovídá, že se za rok 2016 prodají více než dva miliony headsetů pro virtuální realitu (VR), přesněji těch, které disponují vlastním displejem. Tento silný výsledek v prvním roce všeobecné dostupnosti je předzvěstí budoucího růstu – v roce 2020 se má těchto zařízení prodat již 20 milionů.

Na začátku roku se hovořilo především o souboji headsetů HTC Vive a Oculus Rift s tím, že někdy v budoucnu přijde konkurence v podobě Microsoft Hololens. Jenže vítězem letošního roku se nakonec stane Sony se svým PlayStation VR.

Těchto zařízení, která těží z rozšířené uživatelské základny konzolí PlayStation, se letos podle Canalys prodá přes 800 tisíc. Tento úspěch je o to výraznější, když si uvědomíme, že PlayStation VR přišlo na trh až v říjnu (!), zatímco konkurence prodávala již od prvního pololetí.

HTC Vive má podle analytiků skončit na druhém místě s přibližně 500 tisíci prodaných kusů, Oculus Rift má následovat na třetí příčce s přibližně 400 tisíci. HTC mělo podle Canalys úspěch na čínském trhu, kde mu konkurují místní výrobci Deepoon, Idealens nebo ANTVR.

V roce 2017 má počet prodaných headsetů stoupnout na 5 milionů, přičemž se na trh chystají vstoupit velcí hráči jako Dell, Acer, HP, Lenovo nebo Asus, tedy přední globální výrobci počítačů. Spotřebitelé se tak mohou těšit na širší nabídku a zřejmě i nižší ceny.

Canalys však zároveň upozorňuje, že koncept virtuální reality se sice setkává s prvnotním nadšením, ale přesto může trvat léta, než se trh a samotná technologie dostatečně rozvinou a najdou i další uplatnění než jsou hry.

Graf – Odhad prodeje VR headsetů v příštích letech

bitcoin_skoleni

Odhad prodeje VR headsetů v příštích letech

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících