Podle prognózy společnosti Context se za rok 2016 globálně prodá celkem 7,5 milionu chytrých hodinek vybavených podporou mobilních sítí. Dosud byly hodinky zcela závislé na propojení s chytrým telefonem, ale nová možnost může vést k jejich osamostatnění coby nezávislých zařízení.
Context zároveň věří ve velmi vysokou poptávku. Prodej chytrých hodinek s vestavěnou SIM kartou (eSIM) má v příštích letech růst o 63 % ročně a v roce 2020 by se mělo celosvětově prodat již 53,6 milionu kusů.
V letošním roce se mají o prodej postarat nové Apple Watch společně s modely Samsung Gear S2 Classic 3G/4G nebo LG Watch Urbane 2nd Edition LTE. Platformy Tizen a Android Wear již nabízejí podporu mobilní konektivity.
„Druhá fáze specifikací eSIM umožní vyvíjet nezávislejší chytré hodinky s vylepšenou uživatelskou zkušeností, co se týče mobilního připojení. Uživatelé si budou brzy moci snadno vybrat konkrétního operátora a začít platit měsíční paušály,“ uvedl analytik Canalys Daniel Matte.
„V průběhu zbytku roku se na trhu objeví řada nových chytrých hodinek s podporu LTE a GPS/GNSS díky dostupnosti nových čipsetů typu LTE Category 1,“ dodal Matte.
Tyto nové technologie se podle Canalys naplno projeví v roce 2017, kdy také dojde k největšímu nárůstu prodeje. Poptávku po chytrých hodinkách v příštích letech potáhne také integrace zdravotních a fitness senzorů, podpora navigačních systémů a delší výdrž baterie. Poroste také ekosystém aplikací pro watchOS a Android Wear.
Graf – Prognóza prodeje hodinek s podporu mobilních sítí
Zdroj: Canalys