Čtvrtletní zpráva společnosti Canalys ohledně trhu nositelné elektroniky uvádí, že se v prvním čtvrtletí 2014 na světě prodalo 2,7 milionu náramků. Ty Canalys dělí na základní (basic bands) a chytré (smart bands), přičemž na první kategorii nejdou spustit aplikace třetích stran, zatímco na druhé ano.
Světovým lídrem celkového trhu i kategorie základních náramků je podle Canalys společnost Fitbit, která díky svému zařízení Fitbit Force dosáhla téměř 50% podílu na trhu. V základní kategorii se dařilo i konkurenční Jawbone, která uspěla se zařízením UP24. Naopak podíl Nike v základní kategorii poklesl na 10 %.
Pebble je jedničkou na poli chytrých náramků
V kategorii chytrých náramků se v letošním prvním čtvrtletí nejvíce dařilo společnosti Pebble Technology se zařízením Pebble, která dosáhla 35% podílu na trhu. Na druhém místě se s 29 % drží Sony a na třetím místě skončilSamsung, který dosáhl silného mezičtvrtletního propadu, což Canalys přisuzuje plánovanému uvedení nové generace zařízení Gear v průběhu druhého čtvrtletí (nový Gear byl uveden spolu s pátou generací telefonu Galaxy).
Canalys zastává ohledně mladého a dynamického trhu nositelné elektroniky pozitivní názor a očekává další změny s uvedením zařízení s operačním systémem Android Wear. Své náramky chtějí v létě uvést například LG nebo Motorola.
Graf 1 – Rozdělení trhu v kategorii chytrých náramků v 1Q14
Zdroj: Canalys