Společnost Canalys zveřejnila odhad, podle nějž se v prvním čtvrtletí 2014 prodalo po celém světě 26 800 3D tiskáren. Mírnou většinu z nich si sice zakoupily podniky, od těch nejmenších firem až po velké korporace, ale celých 46 % putovalo do rukou jednotlivců, o 3 procentní body než ve stejném období roku 2013.
„Jakkoliv roste nasazování 3D tiskáren v podnicích, vypadá to, že hlavním tahounem růstu budou v blízké budoucnosti spotřebitelé. Již dnes vidíme významná čísla nadšenců, kteří investují do relativně levných 3D tiskáren. Vzhledem k tomu, že ceny padají a technologie se zlepšuje, má tento trend veškeré přepoklady k tomu, aby pokračoval,“ uvedl v tiskové zprávě senior analytik Canalys Tim Shepherd.
Důležitým faktorem pro rostoucí dostupnost 3D tiskáren je crowdfunding, tedy získávání prostředků na vývoj skrze servery jako je Kickstarter, Indiegogo a další. Canalys uvádí, že jde nejen o způsob, jak mohou start-upy rychle získat investice, ale že jejich úspěchy v dosažení potřebných částek jsou projevem silné poptávky uživatelů.
Podle Canalys se 67 % 3D tiskáren v prvním čtvrtletí prodalo za koncovou cenu po 10 000 dolarů, z toho se však významná část vešla pod 1000 dolarů a některé projekty slibují ceny dokonce pod 500 dolarů.
Segmentu mají pomoci i iniciativy, jak je nedávno uvedený Spark, otevřená platforma pro 3D tisk od Autodesku.
Na opačném konci spektra došlo k 1% meziročnímu nárůstu prodeje průmyslových tiskáren v cenové kategorii nad 100 000 dolarů. Výrobci cílící na tento segment sice za rok prodají jen malý počet zařízení, ale vzhledem k tomu, že některé modely stojí i přes milion dolarů, jejich obraty nejsou zanedbatelné. Rostoucí využívání 3D tisku v průmyslu může podle Canalys tento pozitivní trend ještě navýšit.
Zdroj: Canalys