Společnost Canalys vydala aktuální výsledky studie, ve které se dotazovala na zkušenost partnerů z celého světa se spoluprací s výrobci kyberbezpečnostních řešení. Respondenti hodnotili jednotlivé výrobce v celkem deseti oblastech řízení partnerských kanálů.
Výsledkem je graf, jenž reflektuje hodnocení výrobců (horizontální osa) i jeho meziroční posun (vertikální osa). Zatímco v kvadrantu „šampionů“ je poměrně těsno, v kvadrantu „opozdilců“ najdeme jen trojici firem.
Celkový trh kybernetické bezpečnosti podle odhadů Canalysu v roce 2019 vyrostl o silných 12 %. Výdaje na bezpečnost pak v prvním čtvrtletí letošního roku ještě vyrostly, zejména na cloudovou bezpečnost, bezpečnost koncových zařízení a vzdálené připojení.
A tento trend bude podle analytiků pokračovat. „Přestože se zaměstnanci z celého světa postupně vrací do kanceláří, dá se očekávat, že značný počet lidí bude i nadále pracovat formou home office,“ vysvětluje hlavní analytik Canalysu Matthew Ball.
Šampioni neusnuli na vavřínech
V kvadrantu „šampionů“, tedy výrobců s nadprůměrným umístěním, skončilo celkem sedm firem. Zatímco Cisco, Eset, Fortinet a Palo Alto Networks svoje umístění obhájili, Juniper Networks, Kaspersky a Trend Micro jsou nováčky.
Canalys podotýká, že hodnocení všech sedmi výrobců se oproti minulému měření ještě zlepšilo; společnosti i nadále vylepšují a zjednodušují své procesy tak, aby svým partnerům pomohli dosahovat ještě větších tržeb.
Partneři zle hodnotí nevyhovující marketing
V kvadrantu „skokanů“ se umístily společnosti Zscaler, Bitdefender, WatchGuard, Malwarebytes a Check Point. Ty podle Canalysu například realizovaly významné investice do partnerského prodeje či zvýšili svoji orientaci na cloudový byznys.
Do kategorie „opozdilců“ se naopak propadli McAfee, IBM a Symantec, kteří si podle partnerů nevedli příliš dobře v oblastech generování leadů, marketingu a poskytování servisu a podpory.
Graf – Kvadranty hodnocení Canalys Leadership Matrix
Zdroj: Canalys